شب را چو گربه ای که بخوابد به دامنم ، من ناز می کنم

در تو پیچیده شبی طوفان ها ؟ / بر تو باریده شبی بارانی ؟ / بر مژگانم آویخته دود / چشمه های باران / به کدام رود به ریخت ؟ /

شب را چو گربه ای که بخوابد به دامنم ، من ناز می کنم

در تو پیچیده شبی طوفان ها ؟ / بر تو باریده شبی بارانی ؟ / بر مژگانم آویخته دود / چشمه های باران / به کدام رود به ریخت ؟ /

. افکار شاعرانه . . . 9


هر زمان سوژه ای نداشته باشم . یکی از اشعار مجموعه شعرم را

اینجا می نویسم  .  دقیقاً مانند حالا !! .  سروده ام را بخوانید . .

اگر باب طبع نظر والایتان نبود

لطفاً  از زدن هر نوع حرف رکیک . خود داری کنید !!!


افکار شاعرانه


من هیاهوی ریزش آب از یک صخره ام

من نسیم بی اثر بر خار و بر گل جاریم 

من صدای چک چک باران ز ناودان کوچه ام


همره بادهای زوزه گر از روی برف

شبنم جنگل به صبحی دلپذیر

عطر آن شالی به هنگام غروب

آن مه پیدا و نا پیدای این دریا منم


آن هیاهوی جرس  یک کاروان را مژده داد

سایه روشن های مهتاب . .

ساقی و مستی و شاهد را نشان 

آه . . . آن میخانه ها . . پروانه ها . . عاشقان بی شمار

بلبلان و باغ و گل ها پرنیاز

آن کتاب نیمه باز

در کنار دفتری هم یک قلم

از کدامین یک نویسم . . ؟؟

از کدامین  ؟؟

........................................................

.............................

نظرات 31 + ارسال نظر
نوش آفرین دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 ساعت 14:41 http://www.hejab95kh.blogfa.com

اینم جبران کامنتایی که باید میزاشتم و نزاشتم

. درود . و براستی سنگ تمام گذاشتید . وقت بسیار برایم
. و من باید که به جبران این همه محبت و مهربانی بکوشم
. حتماً . .

نوش آفرین دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 ساعت 14:40 http://www.hejab95kh.blogfa.com

من همونیم که پای تو زندگیشو جا گذاشت و رفت
من همونیم که به خاطرت روی دلش پا گذاشت و رفت
من همونیم که واسه تو زندگیمم میدادم
نمیدونم کجایی فقط برس به دادم

. درود . . آه . . . این یکی خیلی عاقشانه بووو د
. متشکرم از لطف و محبت شما . موفق . پیروز . و شادکام باشید
.

نوش آفرین دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 ساعت 14:37 http://www.hejab95kh.blogfa.com

سلامتی کسی که تنهاست ولی امیدش به خداست ….

سلامتی کسی که میتونه بد باشه

کثیف باشه و تنها نباشه…

ولی تنهایی رو ترجیح میده …

. دلا خو کن به تنهایی که از / تن ها / بلا خیزد
. سعادت آن کسی دارد که از / تن ها / به پرهیزد
. آری در این زمانه همان تنهایی بهترین است

نوش آفرین دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 ساعت 14:36 http://www.hejab95kh.blogfa.com

متاسفانه بعضی ها هستند که :

بی غذا، دو ماه دوام می آورند ؛

بی آب، دو هفته ؛

بی هوا، چند دقیقه ؛

و امــــا

بی وجدان خییییییلی

. درود . شروع قشنگی داشتید . . . کاش تا پایان چنین ادامه
. می دادید . متاسفانه در جامعه کنونی ما این / وجدان / یک
. کلمه شناخته می شود که هیچ کاربردی ندارد
. می بخشید

نوش آفرین دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 ساعت 14:34 http://www.hejab95kh.blogfa.com

نه تو می مانی و نه اندوه

و نه هیچ یک از مردم این آبادی

به حباب نگران لب یک رود قسم

و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت

غصه هم خواهد رفت

آنچنانی که فقط خاطره ای خواهد ماند

. درود . آری شعر زیبایی از زنده یاد سهراب سپهری است
. و جالب . حُسن انتخاب این شعر خوب را بشما تبریک می
. گویم . خوشحالم کردید .

Frzne یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 ساعت 03:05 http://ahange-etemad.blogfa.com

Emperator:
هوا هوای بهار است و باده باده‌ی ناب
به خنده خنده بنوشیم جرعه جرعه شراب.

در این پیاله ندانم چه ریختی، پیداست
که خوش به جان هم افتاده‌اند آتش و آب.

فرشته روی من، ای آفتاب صبح بهار
مرا به جامی از این آب آتشین دریاب.

به جام هستی ما، ای شراب عشق بجوش!
به بزم ساده‌ی ما، ای چراغ ماه بتاب!

گُل امید من امشب شکفته در بر من
بیا و یک نفس ای چشم سرنوشت بخواب.

مگر نه خاک ره ِ این خرابه باید شد؟
بیا که کام بگیریم از این جهان خراب.

فریدون مشیری

. درود گرامی . از حُسن انتخاب شما ممنون . شعر زیبایی است .
. کاش در مورد پستی که امیدوارم خوانده باشیدش !! می
. نوشتید . متشکر و ممنون از حضورتان .

atena چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 ساعت 19:54

درود ها بر استاد خسرو مهربان
بسیار زیبا بود استاد .

. درود . گرامی . متشکرم . طبق معمول من می نویسم و میدانم
. که تشویقم می کنید .
. امروز برایم حسابی وقت گذاشتید .

NJ دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 ساعت 19:30 http://njs.blogsky.com

خیلی هم خوب

. درود . دوست عزیز . از نظر لطف شما ممنون و متشکرم ..
. با امید به روزهای خوش آینده

Navidaqa یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 ساعت 10:49 http://www.navidaqa.blogfa.com

عالی عالی ...قلمت سبز و سرت خوش باد !

. درود . دوست گرامی خوش آمدید . نیز خوشحالم که مرا
. می خوانید . . لطف شماست . تشویق اغراق آمیزتان .
. موفق باشید

ماه بانو شنبه 2 اردیبهشت 1396 ساعت 16:42 http://mahbanno.blogfa.com

سلام شعر زیبایی بود

. درود . خوش آمدید . دوست جدید و خوبم . . از حالا بشما
. تبریک می گویم . . و یک غزل شیوا هم برای روز جشن
. کنار می گذارم

دریا جمعه 1 اردیبهشت 1396 ساعت 22:52

سلام ممنو از حضورتون
وب شما هم خیلی قشنگه
به قول خودتون بکر
انشرلی یادم افتاد وقتی نوع جواب دادن به کمنتا دیدم

. درودی پاک و مهر افروز . دوست گرامی . برای جبران قطره ای
. از دریای محبتت . . نیاز . . به آدرس دارم !! که فراموش
. کرده اید . . امید برای کامنت بعدی . .

pooneh دوشنبه 28 فروردین 1396 ساعت 10:36 http://poonehshahi.blogsky.com/

سلام و درود بر خسرو خوبان

من بانوی خردمند حق میدم بهتره بری دلجویی کنی با یه دسته گل و یه بسته شکلات ... اون دوست قدیمی و واقعا کسی هستش که خالصانه دوستت داشته بخاطر هنر و قلمت و وفادارترین دوستتونه بنظر من حق مسلم این بوده که ایشون با خیر میشدن حتی زودتر از خودتون من اگه یه دوست مثل رویا جون داشته باشم به هیچ وجه از دستش نمیدم ...

. درودی پاک و مهر افروز . از خورشید هر لحظه تکه کوچکی جدا
. می شود . و در بیکرانه فضا سرگردان سرد می شود . خواستم
. همچون تکه ای از خورشید / خوان هشتم / جدا شوم . دیگر
. نباید به عزیزترین دوستانم . آدرس جدیدم را می دادم .
. باید می رفتم . با وبلاگی دیگر و دوستانی دیگر . . نیز همیشه
. در یاد دوستان خوان هشتم هم بودم . اما . آشکار شدن
. آدرس / شب / دوستان را برآشفت و ناراحت کرد . . . راستی
. چه باید می کردم ؟؟ . تصورم این بود . که با رفتنم . . . . می
. مانم . . . دلجویت را قدر میدانم .
. که لطف ات همیشه زخم مرا التیام داد .

ستایش دوشنبه 28 فروردین 1396 ساعت 09:24

درود
بی خیال آقا خسرو...بی خیال...ما گنجشک رو رنگ میکنیم جای قناری میفروشیم..
اون روان پزشک که همکار خودم بود... تاکید موکد کرد که قرص هارو بیارم براتون و گفت که برای شخص خودتونه
گفت بهتون بگم برای همه از کاری که میکنی نسخه ننویس
من حالم که خوب شده اما شک دارم شما حالت خوب شده باشه می خواید بگم بیاد یه نسخه دیگه براتون بپیچه؟

. با درود و سلامی خوش بشما دوست عزیز . خوب شد یادم
. دادید که دیگر قناری نخرم . .
. با دکترها هم که رفیق و همراه و همکار هستید
. بنده دارم قرص هایی که آورده بودید می خورم
. و از دس شما . . . . خودم
. را از برج میلاد . . . .
...............
........ آره بخاطر شما پرت می کنم

ستایش یکشنبه 27 فروردین 1396 ساعت 21:51 http://seta2013.blogfa.com

درود نه نگران نباشید من هنوز هستم
ولی دارم دنبال آدرستون میگردم گم شدم...!!!
قرص؟
آها قرصایی که روانپزشکتون بهتون دادن رو میگید
نگران نباشید وقتی آدرستون رو پیدا کردم:دی میارم براتون

. درود . دوست خوبم . چقدر خوشحال شدم
. که روان پزکی که فرساتده بودم . . پیدات کرد
. . . نه دیگه . . اون قرص مال همین یک
. شب شماست . . . یادت باشه . . حتمن اول پنجره را ببندیااا
.

sariye یکشنبه 27 فروردین 1396 ساعت 21:24

منظورم این بود ک تو این مدت خوب بودم یا بد؟؟؟؟
ممنون بخاطر کامنتت دوست عزیز

. درود . خب در این مدت کوتاه . . یکی از بهترین ها و فراموش
. نشدنی های وبلاگ شب . هستی . . 20 تمام .

sariye یکشنبه 27 فروردین 1396 ساعت 17:19

سلام آقا خسرو
آپم
خواهشا نظر واقعیتو بگو
اکی؟؟؟

. درود . آری اینجا فضای مجازیست . . و خیلی ها . حقیقت را
. کتمان می کنند . باور داشته باشید . جز حقیقت نخواهم
. گفت و نوشت . . . آمدم .

pooneh یکشنبه 27 فروردین 1396 ساعت 07:30 http://poonehshahi.blogsky.com/

عالی بود
درود بر شما ...

. درودی صمیمانه . خب این که به سیاق همیشه . لطف شماست
. ممنون . ولی در حقیقت چه می توانم کرد ؟؟ . بانوی خردمند
. فعلاً آشتی ناپذیر باقیست . . . از حضور منورت
. خرسندم . شادمان باشید

ساریه شنبه 26 فروردین 1396 ساعت 22:10

ممنون

نمیدونم بعضیا چرا اینطورن

. درود دوست خوبم . مه فشاند نور و سگ عو عو کند
. .................... هر کسی بر طنیت خود خو کند
. متاسفانه از فضای مجازی بدین طریق استفاده کردن . نشانه
. بی فرهنگی است . و اینجاست که اصالت و شجره نامه خانواده
. نمود می یابد . . هرزه گان را بی خیال شو
. متشکر از حضورت

نوش آفرین شنبه 26 فروردین 1396 ساعت 21:19 http://www.nrar72.blogfa.com

تو جواب کامنتم نوشتی...یه کم مودبانه تر..

بابا ادبببببببببببببببببببببببب
بابا مودببببببببببببببببببببببب

خخخخخخ
بیا چت تو وب...حرف بزنم باهات

. درود . ببخشید . . شما چقد کشدار می نویسید
. بالایی . . ادبی بود . . پائینی مودبی ؟؟
. خخخخ خیلی قدیمیه . . حالا کلاس داره
. چت بلد نیستم . . همین وب را بگردانم . هف پشتم
. بسه

نوش آفرین شنبه 26 فروردین 1396 ساعت 17:22 http://www.nrar72.blogfa.com

راستی مستر..........

شعرت بسی زیبا بید
ولی از حیطه درک منم خارج بید

. درود . . . [ مستر !! ] الآن ینی چی ؟؟؟
. بسی زیبا بود . . چرا از درک
. شما خارج بود . مگر لامارتین سروده
. زبان فارسی که بلدی . . فارسی
. بخوان . . این [ بید ] . ینی . . / بود /
. ای خداااا این کامنت ها رو از من نگیر

نوش آفرین شنبه 26 فروردین 1396 ساعت 17:20 http://www.nrar72.blogfa.com

سلام .احوالات مستر؟؟؟

نه هنوز فراموش نشدی....
ای بابا هنوز نتونستی ببینی؟؟؟؟بابا پس تو چکار میکنی؟؟؟؟؟بیخیییییی.......
عیب نداره....
موفق باشی

. درود . . دلاور بانوی شاهنامه . . بالاخره روزی
. این عسکای فشن و قشنگ را خواهم دید . و سر به صحرا
. چون مجنون خواهم گذاشت .
. لطفا کمی مودبانه تر بنویسید .
. من هم بلدماااااا . . موفق باشی .

sariye شنبه 26 فروردین 1396 ساعت 14:49

خواهش میکنم دوست عزیز
ولی اینطور فک نکنین خواهشا
اکی؟؟؟
شمام عزیزن مث همه دوستام

. درود . بسیار خوشحالم که این چنین کامنت هایی را در / شب /
. می بینم . متشکرم نازنین دوست گرامی .

pooneh شنبه 26 فروردین 1396 ساعت 08:09 http://poonehshahi.blogsky.com/

آن هیاهوی جرس یک کاروان را مژده داد
سایه روشن های مهتاب . .
ساقی و مستی و شاهد را نشان
آه . . . آن میخانه ها . . پروانه ها . . عاشقان بی شمار
بلبلان و باغ و گل ها پرنیاز
آن کتاب نیمه باز
در کنار دفتری هم یک قلم
از کدامین یک نویسم . . ؟؟
از کدامین ؟؟


درود بر شما عالی بود احسنت
قلمتون مانا

. درود . بانوی شاعر . گفته اند کمال همنشین اثر دارد . .
. با شما نشستم . . و این گونه سرودم . بنابراین خوبیش
. از شما و آموزش از من بوده . . لطف دارین

ستایش جمعه 25 فروردین 1396 ساعت 22:43 http://seta2013.blogfa.com

یعنی شما منو به نبرد دعوت کردید؟
اگه اینطوره باید بگم که اولا پنجره های خونه ی ما حفاظ داره
دوما من انقدر حالم بد نیست که خودمو از پنجره پرت کنم پایین
مگه زده به سرم؟؟؟؟
البته هرکس راه حل هایی که خودش امتحان کرده رو میده ...الان توی پرش چندمید؟؟؟؟
+ممنون میشم که توی نظراتون آدرس وبلاگتون رو بنویسید

. درود . دوست گرامی . . در پرَش اولم . . خدا حافظ
. نه . . من قرص هایم را پرت می کنم بیرون . خودم را روی
. تخت . . خوبه . . پنجره
. خانه ی شما حفاظ داره . . وگرنه . . رفته
. بودی تا طبقه زیرین . . .
. چشم آدرس من . کوچه اول . طبقه دوم . واحد سوم
. درب چهارم . شاسی زنگ پنجم

sariye جمعه 25 فروردین 1396 ساعت 21:36

نیس ک شوما نمیاااااااینو فقط من میاااام
گفتم زیاد مزاحمتون نشم

. نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم
. دیگر اکنون با جوانان ناز کن با ما چرا ؟؟!!! . . . از استاد شهریار
. درود . نه این که بنده پیرم . . همه اش
. با دوستان خودتان هستید . و من هم آنجا .
. شما هم گاهی . . اینجا . . با این وجود ممنون
. از حضورت که شادی آفرین است

هیچکس جمعه 25 فروردین 1396 ساعت 19:01

این دفعه سقوطی در کار نیست مهره ای که خونه داره خدا هدایتش می کنه سیاه نیستم که خراب کنم صفحه هم نیستم که هر کس هر کاری دلش خواست بام بکنه دیگرانو بازی نمی دم که بازی بخورم کاری رو که باور دارم انجام میدم خیالمم راحته از باختن تو بازی های مسخره هم نمی ترسم (جواب کامنتی که خودتون تو پست شطرنج وبلاگ من گذاشتید)

. درود . اوه اوه . . . چه پاسخ دندان شکنی !! .
. خب . پس خودت را آماده کن . تا شطرنج مکاتبه ای با هم
. بازی کنیم . . خیلی عالی می شود .
. ببینم قدرت ترکیب هایت را

هیچکس جمعه 25 فروردین 1396 ساعت 17:44 http://marzeghalb.blogsky.com/

این شعر هم بسیار زیبا بود
فرمودید :
(. درود . ببخشید باید بروم . بیم آن داشتم که دلخور شوید
. گفتم حداقل با یک کامنت . اجازه ای بگیرم !!! .
. اگر همان سُوال اول بود . چالشی و دلهره ای . . اما .
. آنگاه که سُوال ها فزونی گرفت . آن ارزش اولیه نیز
. سقوط کرد . حتی وزیر سفید و خانه زیرین آن . که
. می شود . d . یک . . دیگر چنگی بدل نمیزند .
. زیرا . . بازیکن نیستی . . صفحه نیستی . . رنگ نیستی
. نیستی . . متشکرم . من . . پیاده ای که فرزین
. می شود !!!! )
منظورتون چیه که باید بروید ؟!!! منظورتون اینه که دیگه به وب من سر نمی زنید یا دیگه کامنت نمیذارید یا وبلاگ خودتونو می برید یا به فضای مجازی سر نمی زنید لطفا دقیق حرف بزنید تا آدم بتونه ی خداحافظی شایسته انجام بده هرچند داشتم از مصاحبت با شما لذت می بردم خداحافظ موفق باشید

. درود . آری حق با شماست . و من اشتباه نوشته ام . مهمان
. داشتیم و باید می رفتم نزدشان . با شتاب آمدم و یک کامنت
. برایتان نوشتم و آن اشتباه . . آری
. یک کلمه که مهمان داریم . . . تمام . . . دوست عزیز
. هنوز یک ماه از عمر این وب نگذشته است . خداحافظی
. چرا ؟؟ . آن هم با دوستانی چون شما . . و آن
. پست های حیرت انگیز . . آمدم تا برای
. بقیه پست ها بنویسم . . هر چند با وزیر سفید هم
. بیایی . . مات خواهی شد

sariye پنج‌شنبه 24 فروردین 1396 ساعت 20:48

اکی

. درود . . اکی . . . تبریک . .
. دس دس . . هوارتا . . هورا بکش . . هزارتا . .

کاکتوس پنج‌شنبه 24 فروردین 1396 ساعت 18:57

در کنار دفتری هم یک قلم
بسیار زیبا

. درود . وقتی مورد پسند شما قرار گیرد . . دیگر خیالم راحت
. می شود . . . البته به زیبایی شعرهای شما که
. نیست

sariye پنج‌شنبه 24 فروردین 1396 ساعت 11:43

منم ساریم ...خخخ

ممنون بابت شعر نیمه تمام

. درود . . مهم این بود که تبریک گفته باشم . . هر چند این
. شعر نیمایی هم بد نبود . . باشد تا یک غزل حسابی
. من هم از شما ممنونم

ستایش پنج‌شنبه 24 فروردین 1396 ساعت 10:49 http://www.seta2013.blogfa.com

درود
کلا همیشه نمیدونید چی میخواید بنویسید
و یک پست خوب مینویسید
کاش همه همینجور باشن

. درود . . دیگر آنقدر به تحسین و تمجید و تشویق من . اصرار
. نکنید که . . مست از غرور باده بشگنم !!! . متشکرم دوست
. خوبم . .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.