شب را چو گربه ای که بخوابد به دامنم ، من ناز می کنم

در تو پیچیده شبی طوفان ها ؟ / بر تو باریده شبی بارانی ؟ / بر مژگانم آویخته دود / چشمه های باران / به کدام رود به ریخت ؟ /

شب را چو گربه ای که بخوابد به دامنم ، من ناز می کنم

در تو پیچیده شبی طوفان ها ؟ / بر تو باریده شبی بارانی ؟ / بر مژگانم آویخته دود / چشمه های باران / به کدام رود به ریخت ؟ /

. فرا رسیدن ماه مبارک 16


به مهمانی خدا میرویم . . و یا خدا را به مهمانی خود  می خوانیم  !!


از  یک ماه مانده به  ماه مبارک رمضان . جشن  . . آقاها و آقا زادگان

[  شما بخوانید کارترها و تراست های عرب افکار  ]  شروع می شود


از 77 کشور برنج وارد می کنند  [ سود سرشاری دارد ]  تا نتیجه

زحمات طاقت فرسای  شالی کاران  ایرانی در پستوها بماند .


از تمام کشورها  مرغ و خروس !! زنده و مُرده و منجمد  ، گوشت

گرم و داغ و منجمد !! تخم مرغ و تخم شتر مرغ و اردک  !!!

خرمای  تمام نخلستان های کشورهای عربی را وارد می کنند

 

[ سود این تلاش !! آقازادگان  مبالغ نجومی  است  ]  و اما .

در داخل زولبیا و بامیه  و شله زرد و پشمک و قطاب و سوهان

و دولت هم بر این کوره داغ هی میدمد !! . کارمندان می

توانند تا لنگ ظهر بخوابند !! .


و چند نفری هم در صف سبد کالا به شهادت برسند !! .

و همه ی این ها که یک خط از یک مثنویست  !! برای این است

که به مهمانی خدا میرویم !! .

راستی  بهتر نیست ما  خدا را به مهمانی خود فرا بخوانیم  ؟؟!!


یک ماه تمام  . هر روز شعار میدهیم  .  روزه  ریا و تزویر  و دروغ

بگیریم  !! . . روزه اختلاس بگیریم !!  . گیرم  که  در این  ماه

دروغ  نگفتی  .  اختلاس  نکردی  !!  .  یازده  ماه  دیگر  چه

می کنی  ؟؟  . . . . بخدا بستن  دستمال  فلسطین به گردن

و از . . مردم . . سخن گفتن  .  ما را به بهشت نمیبرد !!


گرم یک گره گشایی ز کف نجیب فقیری  

تو رسیده ای بجایی  که نمایی از خدایی

چه کنم اگر نیامد به سرای من نسیمی

چه نوازم آشنا را به پیام آشنایی

خسرو از ریا و تزویر  تو بیا و پرده بر گیر

دم آخر است و فردا  که تو در نزد خدایی


.......................................................................

...................................

نظرات 8 + ارسال نظر
نسیم جمعه 19 خرداد 1396 ساعت 23:09 http://life cycle. Milan blog. Com

سلام اقا خسرو
گفتید بیام و بخونم که چرا نبودین؟
راستش چیزی متوجه نشدم

دیگه ماه رمضونه دیگه ! روزه گرفتتم فک کنم
ممنون میشم ی راهنمایی کنین

. درودبیکران بر شما گرامی دوست . باید یاد آوری میکردم
. که در خوان هشتم آغازی دوباره را تجربه می کنم . دوستان
. محبت داشتند و از رفتنم دلگیر . . و بنده که بهترین ها را
. برای دوستانم آرزو می کنم . شرط انصاف ندیدم که خوان
. هشتم را فراموش کنم .
. گرامی گویا شما هم به آدرس کامنت بنده دقت نکرده اید !!
. در اداره که حتمن دقت می کنید ؟؟!!
. موفق و پایدار باشید .
. در خوان هشتم منتظر دیدن خط آبی مهربانی شما هستم .

pooneh پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 ساعت 07:31 http://poonehshahi.blogsky.com/

بهار آمد و رفت
تابستان شد
پاییز شد
زمستان شد
خبرت نیست که نیست

. درود نازنین . کاخ آن نیست که از بیدادش پی و بنیاد نیست
. بخدا در سرودن مصراع دوم کم آوردم
. آخر من کجا و شاعری !! . در خوان هشتم
. هستم و منتظر شمااااا

pooneh سه‌شنبه 9 خرداد 1396 ساعت 07:30 http://poonehshahi.blogsky.com/

سلام و درود

زنده یاد فریدون فرخزاد می گفت : برای تغییر دنیا باید از خودمون شروع کنیم . اگه تک تک ایرانی ها با خودشون به این شناخت برسند قطعا ایران گلستان می شد .
درود بر شما و این همه دغدغه های مردمی تون

. درود بر شما شاعره لحظه های احساس . آری با عقیده شما
. موافق هستم . اما . متاسفانه در شرایط کنونی چنان در تالار
. صد آیینه خود خواهی و بی تفاوتی به درد و رنج دیگران
. اسیر افتاده ایم که خود هم نهایت راه را نمیدانیم !! .
. به فرموده خواجه شیراز . . . گوش سخن شنو کجا . . دیده
. اعتبار کو ؟ . . . موفق باشید .

sariye چهارشنبه 3 خرداد 1396 ساعت 11:26

سلام
ماه رمضان که بهترین حال شماست
در سیر و سلوک حق پر و بال شماست
نــور از صلــوات می ســتاند این ماه
ایــن روشنــی آبروی اعمال شماست . . .

. سلام و درود بر گرامی ترین دوست . عذر تاخیر . پست جدید
. خوان هشتم شد !! . لطفاً با مهربانی خاص خود در وبلاک قبلیم
. خطی بیادگار برایم بنویسید . متشکرم
. khane8tom.blogsky.com

sahel دوشنبه 1 خرداد 1396 ساعت 22:33

سلام استاد همیشه مهربون
بعد از یه دیدار طولانی عجب پست باصفایی هرچند تلخی داشت ولی تلنگری باشد برای آنان که میخوانند و میفهمند چه میکنند!
ممنون بخاطر سروده های زیباتون
ممنون که دلگرمی هستین برای من حقیر
ممنون بخاطر وجود مهربونتون
خونه ی جدیدهم مبارک انشالله همیشه سلامت باشید مهربان

. با بهترین درودهایم . و چه سخت و دردناک است آنگاه که
. بخواهی از عزیزانت . . از مهربانی هایشان . بنویسی . قلم ات
. را نا توان و زبانت را قاصر ببینی !! . باور کن زمانی که نامت
. را خواندم . اول که باورم نشد . و بعد هم چونان شوک برقی
. . . آه . . . ساحل . . زمان چه زود
. می گذرد . . و مگر می شود [ حتی در این فضا ] دوستانی
. چون شما را فراموش کرد ؟؟؟ .
. بخاطر ناملایمت هایی از خوان هشتم رفتم که برای همیشه
. بروم . خب دوستان محبت داشتند و من آغازی دوباره
. را در خوان هشتم تجربه می کنم .
. برایت خواهم نوشت . که تا همیشه مهربانیت . . لطفت
. زخم مرا التیام داد ای فراموش نشدنی

آقای دختر دوشنبه 1 خرداد 1396 ساعت 19:25 http://konkori95.blogfa.com

ازتون کامنتی برام نیومده
نمیدونم بازم بلاگفای بی احساس تاییدشون نکرده یا اینکه حرفی نزدین موقع خوندن پستام
ولی میدونم میاین و میخونین
:) خواستم بگم حضور مهربونتون رو حس میکنم
نگران نباشین که بلاگفا بی احساسه
من حسم بودنتون رو میگیره

. درود و سلام بر احساس پاک و آینه سان شما . براستی که چه
. زیبا عمق مطلب را بیان کردید . بیم آن داشتم که دلشاد از
. این ارتباط نیستید . اینک اما . قادر به توصیف شادیم
. نیستم . آخر برای شما و این کامنت . نوشتن قلمی می خواهد
. توانا و زبانی که قاصر از تشریح احساسم نباشد .
. فراموشتان نمی کنم . . . تاخیر در پاسخ . بخاطر امتحانات بود
. آخر همه ی دوستان سخت مشغول خواندن هستند . بنابراین
. مایل نبودم مزاحم شوم .
. راستی اگر مایل بودید . در وبلاگ / خوان هشتم / هم می توانید
. برایم بنویسید . و در حقیقت آن وب واقعی من است . آنجا
. مرا بهتر خواهید شناخت .
. روزگارانتان شاد و خرم باد . .
. khane8tom.blogsky.com .

کاکتوس جمعه 29 اردیبهشت 1396 ساعت 12:45

خیلی وقته نیستید
رفتید زندان عایا؟
کومپوت

. درودی صمیمانه . . . از بس با یارانه ها آمدی
. زمان آمدن هایت مشخص شده . خب اینجا بچه ها
. همه امتحان دارند . تا دهم خرداد فک کنم نیستند .
. من هم سراغشان نمیروم . . تا درس هایشان را پاس
. کنند . . . اما . . گویا دلت می خواهد یک کمپوت برایم
. بیاوری . . تازه ترین سروده ام را که بنویسم . . راهی
. هتل 6 ستاره می شوم . آنوقت برای ملاقات
. کمپوت بیاور
. خب بیا خوان هشتم . . آنجا هم هستم . . و منتظر

- دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 ساعت 14:02

بعضی جاها به قدری تاریکه که می ترسی جلوی کلید لامپ برات چاه کنده باشن جرأت نمی کنی روشنگری کنی لعنت به تاریکی موج بر روی موج و ابر بالای آن دلم نمیذاره تو سایه قایم بشم چون روشنه که این تاریکی دوام نداره

. درود . با شما موافقم . . یک پیشنهاد . می توانید با آدرس ذیل
. http://khane8tom.blogsky.com
. برایم بنویسید . ممنون و متشکر از شما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.