شب را چو گربه ای که بخوابد به دامنم ، من ناز می کنم

در تو پیچیده شبی طوفان ها ؟ / بر تو باریده شبی بارانی ؟ / بر مژگانم آویخته دود / چشمه های باران / به کدام رود به ریخت ؟ /

شب را چو گربه ای که بخوابد به دامنم ، من ناز می کنم

در تو پیچیده شبی طوفان ها ؟ / بر تو باریده شبی بارانی ؟ / بر مژگانم آویخته دود / چشمه های باران / به کدام رود به ریخت ؟ /

. سوژه نداشتم !! 15


فقط شاعر میداند در تنگنای قافیه گیر افتادن یعنی چه  

و خب  در پی یافتن یک سوژه راه افتادن یعنی چه 

طبق معمول  پناه بردن به  یک غزل  . تا ببینیم چه پیش می آید .

.

امشب از روی تو روشن همه بام و در ماست

. آفتابی تو .  از آن سایه تو بر سر ماست

. گل کوهی تو . ولی شهر پُراز جلوه توست

. شاهد .  آن گل روی تو که در محضر ماست


. نازم آن کوه کزان چون تو گلی میروید

. که شمیم خوش آن نفخه جان پرور ماست

. خانه در کوه گرقتن سبب اش سنگ دلیست

. وین صفت عادت سنگین دل سیمین برماست


. گوشه از خلق گرفتی که نبینی بد و چشم

. گوشه چشم تو سر چشمه چشم تر ماست

. پیش پای من و دل از چه نهی سنگ بزرگ

. که به هر رهگذری سنگ تو در معبر ماست


. بستر از سنگ گزیدی تو که  خسرو   داند

.  هدف سنگ تو بشکستن بال و پر ماست .

..........................................................

.............................

نظرات 11 + ارسال نظر
کاکتوس چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ساعت 22:13

اومدم بگم پسندیدم ،سپاسگزارم
بسی زیبا بود

. درود . . یعنی زودتر از یارانه !!
. سپاس که وقت گذاشتید و تشویقم کردید .

کاکتوس چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ساعت 14:32

۶خط اخر خیلی به دل میشینه
زیباست

. درود . . . نزدیک یارانه هاست
. شاید هم بد شانسی شما باشد . حد سر
. ماه . . منتظر یارانه ای از شما هستم .
. ممنون که مرا می خوانید و با لطف و مهربانی تشویقم می
. کنید . برقرار باشید .

pooneh چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ساعت 08:08 http://poonehshahi.blogsky.com/

سلام و درود ممنون از راهنمایی خیلی خوب شد
در مورد رویا خانم من نمی دونم شما احتمالا بتونید یه راه تماسی باهاشون پیدا کنید
حداقل کاش شماره شونو داشتید اونم رویا خانمی که اینهمه خالصانه دوستتون داشت و دوستتون بود
واقعا حیف آدم بعضی از دوستاشو از دست بده
همیشه آدمهایی هستن که بیان و یکی دو روزی شوخی کنند بخندن و بعد برن و هیچ اثری ازشون دیگه نمونه ولی کمتر کسی هست که دوستت باشه و بخاطر با بقیه درگیر بشه و غیرتی بشه حیفه بین همه ی رهکذرهایی که زود فراموشتون می کنیم دوست خوبی مثل رویا رو براحتی ازدست بدید .
امیدوارم هر جا هست در آرمش و آسایش و خوشی باشه
من اگه جای شما بودم هر جوری بود دلجویی می کردم نه بصورت مجازی بصورت واقعی

. درود . آفرین برشما . سلامت باد آن قلب و روح شما که
. وسعت خورشید را حقیر می نماید . باور داشته باشید
. آنطور که گفته اید . ارزش چنین دُر گرانبهایی را در قالب
. یک دوست می شناسم . . برایش نوشته ای همراه
. یک ترانه قدیمی دارم . . اما . اکنون تعطیل است و من هر
. روز به وبلاگ او سر میزنم . عاطفه و وفاداری شما را قدر
. میدانم .

pooneh دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 ساعت 07:41 http://poonehshahi.blogsky.com/

. از شب انباشته ام
. از غم . . از اندوه
. و ستاره های آسمان دانه دانه
. به نوازش گونه هایم می آیند
. و از سقوط در آسمان دامنم نمی ترسند
. دامن پُر ستاره ام را ببین
. که شب را روشن کرده اند ...."جناب خسرو فیضی"

*****
از شب عبور کن
از غم ... از اندوه
عبور کن
روشنی ستاره ها را
دانه دانه به یاد آر
گونه هایت را خدابا باد
نوازش خواهد داد
به خدا اعتماد کن
بارش دانه دانه ی ستاره
مثل باران در دامان تو
در دل شب روشن خواهد کرد
دنیای تاریک را
تو به خدا به ستاره ها
تو به باد به باران
تو به مهربانی آلاله ها
اعتماد کن ....

****
سلام صبحتون بخیر و شادی

. درود . عالیه . . عالی . فقط بند ششم / گونه هایت را باد نوازش
. خواهد کرد / و بند . یازدهم / شب را روشن خواهد کرد /
. و / در دل / را حذف کنیم . . و پنج بند پایانی را اینطور
. پیشنهاد می کنم .
. به آسمان بنگر و به مهتاب
. به خدا به ستاره ها
. به باد به باران
. به مهربانی آلاله ها
. اعتماد کن .
. متشکرم استاد . بالاخره با شاعر لحظه های ناب یک سروده
. را ساختم . .
. راستی رفتم برای بانوی خردمند پیام بگذارم . دیدم اصلا
. تعطیلش کرده . . اینک شما چگونه تماس
. خواهید داشت ؟؟ . بمن اطلاع دهید متشکرم

فیدلاگ دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 ساعت 03:17 http://feedlog.ir

خیلی وقته خیلی از وبلاگ ها تبدیل به کوچه های بن بست شده اند. اگر مایلید برای رونق دادن به وبلاگ نویسی در کنار نرم افزارهای شبکه اجتماعی با ما همگام شوید، به سایت فیدلاگ که تازه افتتاح شده یه سری بزنید و با عضویت در آن، سرویس منحصر بفرد آن را که در ایران توسط هیچ سایت دیگه ای ارائه نمیشه دریافت کنید. با استفاده از این سرویس، به محض انتشار یک پست جدید، چه توسط شما و چه دوستانتان، همه دوستان از آن مطلع می شوند و در بخش پیوندهای وبلاگتان، علاوه بر عناوین صفحات دوستان، آخرین مطلب آنها نیز نمایش داده می شود. و البته این لیست بر اساس تاریخ انتشار مطلب نیز مرتب می گردد. توضیحات بیشتر در سایت http://feedlog.ir

. درود . دوست گرامی . از این که بنده را هم انتخاب کرده اید
. ممنون و متشکرم

- یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 ساعت 15:46

عهههههه خوشگل نبود !!! شعرو میگم ؟؟؟ چیه خب مگه منم دل دارم ... آره دیگه هههههه منتظر بقیه ی نظرات فرهیخته ی ما باشید باتشکر مدیریت پارک

. درود بر هیچکس مهربان . حداقل آدرس بلاگ اسکای خود را
. بنویسید تا بیایم . و شعری زیباتر تقدیمت کنم . . . اما .
. چرا غزل به این شیوایی را نپسندیدید؟
. ای بی احساس . مقداری احساس
. بخرید . . این مدیریت پارک را
. قشنگ آمدی . آری نظرات شما همه
. از فرهیختگی خاصی برخوردار هستند
. موفق باشید

ستایش شنبه 16 اردیبهشت 1396 ساعت 16:51 http://seta2013.blogfa.com

سلام

. سلام . میدانم زمان امتحانات است . و بیشتر از یک / سلام /
. وقت نوشتن نداری . . باشد برای بعد از
. امتحانات . و یک عالمه حرف و حدیث
.

نوش آفرین جمعه 15 اردیبهشت 1396 ساعت 18:37 http://www.hejab95kh.blogfa.com

راستی مستر...حالتون چطوره؟؟؟؟

. درود . . آنقدر بگو . . مستر !! . . تا همه یاد بگیرند
. آنوقت من می نویسم زیباترین نام شاهنامه
. خب در وبگاه شما خواهم نوشت . . . . . . . . اگر گفتی چه
. خواهم نوشت ؟؟

نوش آفرین جمعه 15 اردیبهشت 1396 ساعت 18:33 http://www.hejab95kh.blogfa.com

خوشمان بیامد

. درود . و صد . درود . برای این که از بنده و سروده ام تعریف
. کرده ای . . پارتی بازی
. . . خب نظر لطف
. و محبت شماست

معصومه جمعه 15 اردیبهشت 1396 ساعت 14:55 http://www.chakavack01.mihanblog.com

ای آنکه به لحظه های


سرد فصولم


گرمای عشق هدیه کردی !


آری با تو ام


تو خوب میدانی


که در سکوت نگاهم


و در هر نفسم بوده ای


تو ...


ویرانه های قلبم را


شایسته اقامت دانستی


و به من اموختی که


در دورترین فاصله ها هم


میتوان به هم نزدیک بود


ای انکه کلیشه های نگاهت


جلوه بخش صفحه قلبم


بامن بمان تا ابد...

. صفای باغ چه حاجت مرا که یار عزیز
. ز در در آمد و چون گل صفا آورد
. درود نازنین . کاش از مقطع تحصیلات خود می نوشتید
. کاش یک غزل . یک دو بیتی . یک . . یک . . تا قدرت قلم
. و نوع تفکرتان را در این زمینه هم می خواندم .
. و بالاخره ننوشتید . کلاس هم دارید ؟ .
. تا خودم را برای ورود آماده کنم .
. سروده اتان طبق معمول . عالی بود . . عالی .
. ببینم این سه بند آخر روی سخن شاعر با من بوده ؟؟
.

sariye جمعه 15 اردیبهشت 1396 ساعت 10:15

میشهـ بپرسمـ آهنگـ وبمـ چـ خاطرهـ ایـ براتـ دارهـ؟؟؟؟
خبـ اگـ حوصلهـ پیامـ دهیـ نداریـ ندهـ دوستـ عزیزlجبارِیـ کـ نیسـ
والا.....
اکیـ..؟؟؟؟؟؟؟؟؟

. درود . بله میشه بپرسید . . خب دق دلی
. از گوگل دارید . . سر من خالی نکنی
. از گوگل عصبانی هستید
. خب بیا بلاگ اسکای خودم پارتی شما می شوم
. بدیش این است که . . . . . اجباریه
. اوکی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.