شب را چو گربه ای که بخوابد به دامنم ، من ناز می کنم

در تو پیچیده شبی طوفان ها ؟ / بر تو باریده شبی بارانی ؟ / بر مژگانم آویخته دود / چشمه های باران / به کدام رود به ریخت ؟ /

شب را چو گربه ای که بخوابد به دامنم ، من ناز می کنم

در تو پیچیده شبی طوفان ها ؟ / بر تو باریده شبی بارانی ؟ / بر مژگانم آویخته دود / چشمه های باران / به کدام رود به ریخت ؟ /

. . مرگ قو. . . . 1

مرگ قو


می گویند  ( قو )  زمان مرگ خود را می فهمد !! شب هنگام 

به میان دریا میرود . آوازی  زیبا و سوزناک می خواند  و 


بال های خود را به شدت بر هم میزند . تا آتش میگیرد  . او 

در میان آتش می سوزد و خاکستر می شود . اما . همان لحظه 


فرزندش به دنیا می آید !! . دکتر حمیدی شیرازی از این رویداد 

یک غزل می سازد و این غزل ، شاهکاری می شود که در چندین 


جشنواره داخلی و خارجی  جوایز ارزنده ای را برای شاعر ارمغان

می آورد .


مرگ قو


شنیدم که چون قوی زیبا بمیرد

فریبنده زاد و فریبا بمیرد


شب مرگ تنها نشیند به موجی

رود گوشه ای دور و تنها بمیرد


در آن گوشه چندان غزل خواند آن شب 

که خود در میان غزل ها بمیرد


گروهی بر آنند که این مرغ شیدا

کجا عاشقی کرد . آنجا بمیرد


شب مرگ از بیم آنجا شتابد

که از مرگ غافل شود تا بمیرد


من این نکته گیرم که باور نکردم

ندیدم که قویی به صحرا بمیرد


چو روزی ز آغوش دریا بر آمد

شبی هم در آغوش دریا بمیرد


تو دریای من بودی آغوش وا کن

که می خواهد این قوی زیبا بمیرد

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ



نظرات 27 + ارسال نظر
sariye چهارشنبه 2 فروردین 1396 ساعت 21:39

منتظر جواب اون سوالیم ک ازت پرسیدم

. درود . ببخشید استاد . یکبار دیگر سُوال را تکرار بفرمائید !! .
. تا . . . دوزاری من هم بیافتد
. والا هر چه گشتم . . سُوالی ندیدمممم
. در ضمن با آدرس بیا . . تا لینک کنم و راحت به وبگاه
. شما بیایم . متشکرم . .
. باز هم که از پست مرگ قووووووو

sariye چهارشنبه 2 فروردین 1396 ساعت 20:52

ینی من موندم اگ این مردا اعتماد ب سقف نداشتن چطور میخاستن زندگی کننن
اون شکلک خوش تیپی واس نوشته خودم بود ن برای شما
درضمن ما وختی ک از دوران ابتدایی فارغ شدیم از علائمی ک شمادرموردش صحبت میکنین استفاده نمیکنیم

. درود . من چه گناهی مرتکب شدم
. که شما از علایم استفاده نمی کنید . و مانند قطار می نویسید
. قطار ؟؟ . . مگر نگفتم
. من دبیرستان را تمام نکردم . و رفتم سر کار
. برای همین با علایم می نویسممممم !!!!
. نه . . خوش تیپ را برای من گذاشتید ممنونم
. و من هم برای شمااااا . .

sariye چهارشنبه 2 فروردین 1396 ساعت 20:31

درکل اهل جواب نیسیااا

. درود . . ای وااااا ی خداااا یا کممممممک این همه پاسخ های
. قشنگ . . تازه اهل جواب
. نیستممممم . . شما یک کلمه
. می نویسی . . من . . 20 خط !! . اون
. وخ شما طلبکار هم هستی . . ولی چون از
. خوش تیپی من نوشتی / شکلک / از شما ممنونم
. حالا کدوم جوااااا ب . .

sariye چهارشنبه 2 فروردین 1396 ساعت 19:53

دوست من جواب سوال مرا نداده ای
خواهش میکنم من درکل اهل آموزشم

. درود . سعی کنید در نوشتن از علایم دستور زبان فارس پیروی
. کنید تا نوشته مشخص شود .
. من در نوشته شما علامت سُوالی ندیدم . گفتید (( برادر فارسیه ))
. نوشتم آری . و . . . دوباره بخوانید چه نوشته ام .
. و اتفاق را که بنده می خواهم از شما که تحصیل کرده هستید
. بیاموزم . لطفاً آگاهی های خود را از من دریغ نکنید .
. سپاسگزار تان هستم . . ای وای ادبی شد
. حالا چرا فقط از پست / مرگ قو / استفاده می کنید . از پست
. جدید هم که از نوروز می گوید . بنویسید بهتر است

sariye چهارشنبه 2 فروردین 1396 ساعت 18:06

برادر ک فارسیه

. سلام . عزیز گرانقدر . در این چنین فضایی . همان بهتر که از
. لفظ دوست استفاده کنیم . من خسته ام از برادران و خواهرانی
. که کلاهم را بر داشته اند . تا خسته نشوم .
. دوست خوب مجازیم . متشکرم که بمن آموختی / برادر / فارسی
. می باشد !!! .

sariye چهارشنبه 2 فروردین 1396 ساعت 16:00

مگر من ب شما برادر گرامی نگفته ام ک زمانی ک وارد وبلاگ من می شوید در این حد ادبیاتی نباشید
زهی خیال باطل

. درود . عزیز مادر . مگر من بشما نگفته بودم . برادر و خواهر
. و همشیره و اخوی و از این دروغ ها اعراب بهره نبرید .
. و مانند یک ایرانی . نام دوست را . . و یا فقط . دوست خوبم را
. بنویسید . . در ضمن بخدا من همیشه به همین سادگی
. می نویسم . . . چشم ساده . . ساده . خواهم نوشت تا زهی
. خیال باطل نباشد . روزگارت شادمان باد .

sariye سه‌شنبه 1 فروردین 1396 ساعت 19:51

السلام علیکم الاخوی گرامی.
آری بسیار ادبی نوشته اید
خواهشا زمانی ک ب وبلاگ من تشریف فرما می شوید
مقدار اندکی ازدرصد ادبیاتی خود کاهش داده سپس وارد شوید .
با تشکر .

. آمد آن دوست که دل شاد شد از آمدنش
. خیر مقدم که بود جای قدم چشم منش !!
. چه کنم که اینجا ادبیات خانه است
. آنقدر خندیده ای که مرا هم خندان آمدست
. چشم . کمی با چاشنی ناز خواهم آمد . .. اما . . این اخوی را
. دیگر تکرار نکن دوست من . مگر بسیجی هستی
. به خانه انسانیت خوش آمدی

sariye سه‌شنبه 1 فروردین 1396 ساعت 17:59 http://zendegidobare44.mihanblog.com/

واقعا خیلی زیبا بود

. درود . گرامی دوست جدیدم . خوشحالم که مرا می خوانید .
. و بدیهی است که بخواهم این ارتباط ادامه داشته باشد .
. آیا این وبگاه با عقاید و سلایق تو هم آهنگ است ؟؟ .
. متشکر از پاسخی که برایم می نویسی
.

پس من برم عکسو بردارم تا بیشتر از این بچه ی مردمو گیج و حیران نکردم!!!

. هر که فرهاد شود در ره عشق
. همه کس در نظرش شیرین است
. تهمت کفر به عاشق نزنید
. عاشقی پاک ترین آئین است
. درود . . .... نه دیگه فایده ای نداره . تو در راه قناااااا دی
. و من در راه برج میلااااد . . از اون بالا
. شاد و خندان با آسانسوررررر

ماهی سیاه کوچولو پنج‌شنبه 26 اسفند 1395 ساعت 00:33 http://mahisiyahekocholo.blogsky.com

وای کلی خندیدم با خوندن پاسختون به کامنت هام
زین پس فرهاد صدات میزنم

. تا تو به گلشن آمدی با همه در کشاکشم
. وه که تو در میان گل من به میان آتشم !!
. با اون عسک ات بچه مردمو گیج و حیران کرده ای . . . و بعد
. کلی خندیدید .
. دیگه نروووو قنااااا دی
. با من برووووو

ماهی سیاه کوچولو چهارشنبه 25 اسفند 1395 ساعت 21:42 http://mahisiyahekocholo.blogsky.com

سلام آقاخسرو

آهاااااااااان اون عکس سیاه سفیدم رو میگین. الآن متوجه شدم. اصلا یادم نبود اون عکسم رو. چرا فکر می کردم برش داشتم؟!

. درودی صمیمانه . آررر ه عسک سپید و سیاه بود که مرا روانه
. کوه ها کرده با یک تیشه . فرهاد کجایی
. که من در کوه هام
. اونم چه عسکی . . اون وخ با می فروش
. میری قنادی . ای بی سلیقه
. اگر منو ببینی . . میزنی به کوه با تیشه
. گفتم . . حالا می بینی

ماهی سیاه کوچولو سه‌شنبه 24 اسفند 1395 ساعت 23:35

سلام
نههههههه بی احترامی نکردی خسروی عزیز و مهربونشما ماهی.
عکس گوشه ی وبم که خیلی خنده داره

خودسوووووووزی
عهههه پول بنزین و شیرینی با من؟؟ عجباااا
باشه شیرینی رو من میدم

. درود . نازنین . . در فهرست وبلاگ های به روز شده . . نوشته
. شما را دیدم . . . . و عسکی خانمان بر انداز
. از آن روز تیشه بر داشته ام . . و روانه کوه ها
. . . بابا . . فرهاد هم مثه من گیج
. نشده بوووو د . . خب پس پول
. شیرینی در اومد
. این هم شماره من . . یادت نرود 039632154786542258
. از هولم تلفن خونه و گوشی همسایه و گوشی خودم را با
. هم نوشتم

ماهی سیاه کوچولو سه‌شنبه 24 اسفند 1395 ساعت 16:53

سلام آقاخسروی عزیز
حالتون خوبه؟
وای از دست شما...کلی خندیدم به کامنتی که دادین
کدوم عکسم رو دیدین؟؟؟ عکس گوشه ی وب که از بچگی هامه منظورتونه؟؟؟؟
به آسونی میفروش عزیز رو شناختم! چون عکسشون رو دیده بودم. بعد هم چون من بیشتروقتا میرم سمت انقلاب، محل کار ایشونم سمت انقلابه، برای همین همیشه تو متروی انقلاب بین مردم چشم می چرخونم تا شاید ببینمش. خوشبختانه اون روز دیدمشون. البته اینم بگم کههههه من هر وقت اراده کنم می تونم هر کسی رو که دوست داشته باشم ببینم. حتی کسانی رو که فرسنگ ها باهام فاصله دارن! شاید بعد از گذشت زمان با خوندن نوشته هام متوجه حرفم بشید و اون موقع راحت متوجه میشی که چطور میفروش عزیز رو دیدم!

وای وای وااااااااااای مردم چه از خودشون تعریف می کننااااا. چشمانی مدیترانه
جدی میفروش رو دیدین؟؟؟

به نظر من که جناب میفروش، آقای خیلی خوب و مهربون و شریفی هستن و من خیلی دوسشون دارم. خیلیاااااااااااااااااااااااااا

. درود . مهربان . مگر بنده خدای ناکرده به می فروش عزیز
. بی احترامی کرده ام ؟؟!! من هم به اندازه شما دوستش
. دارم . . اون عسک
. شما . . . مرا با سمندم تبدیل به مترو شما خواهد کرد
.. . از حسودی شب چهار شنبه
. سوری . . . خود سوزی می کنم
. یا با من هم به قنادی بیا شیرینی بخوریم
. یا رفتم که از برج میلاد خودمه پرررررر ت کنم
. . . پول شیرینی هم
. پای شما همچنین است پول بنزین سمندم
. موفق باشی

ماهی سیاه کوچولو یکشنبه 22 اسفند 1395 ساعت 22:14

نه رشته ی من ادبیات نیست. هنر خوندم. گرافیک

بعدا می خونید؟؟وای کلی خندیدم

. درود عزیز گرانقدر . الآن 36 ساله هستم . باید بروم . اکابر
. درس خوندن خیلی سخته
. گرافیک . . یعنی همون ترافیک
. خب نمیدونم . . پرسیدم دیگه

ماهی سیاه کوچولو یکشنبه 22 اسفند 1395 ساعت 14:15

بله. من عاشق این کتاب صمد بهرنگی هستم. فراموش نشدنیست

. درود . دوست جدید و گرامیم . گویا رشته تحصیلی شما
. باید ادبیات باشد . البته من هم دوست داشتم درس
. بخوانم . . . و لی نشد دیگر
. خب . . بعدا می خوانم
. ممنون که ( شب ) را منور کردید !!!

دریا یکشنبه 22 اسفند 1395 ساعت 12:03

سلام استاد مهربانم . از دوستان قدیم دیگر
کسی را نمی بینم چرا ؟؟
درضمن منتظریک پست زیبا همچون گذشته از
استاد خوبم هستم قلم تان مانا

. درود . سه سال با آن ها بودم . و همیشه در خاطرم خواهند
. بود . از آنجا رفتم تا همیشه بمانم . آخر گاهی برای ماندن
. باید رفت . . چشم . . در فکرم . . . چه
. بنویسم ؟؟!! . ممنون مهربان .

atena یکشنبه 22 اسفند 1395 ساعت 07:54

دلت پر می کشد می دانم اما چاره تنهایی ست
به این دریاچه دیگر تا ابد قو بر نمی گردد ...

درود ها بر استاد خسروی مهربان
استاد میگم سال جدید وبلاگ جدید ...
ساخت وبلاگ جدیدتون رو تبریک میگم ...
خان هشتم از فراموش نشدنی ترین وبلاگ هایی بود که دیده بودم و تنها وبی بود که پست هارو باید چند بار میخوندم و هر بار به نکته ی جدیدی میرسیدم و درک مطلب برام راحت تر میشد ...
خان هشتم سر جاشه استاد ...مطمئنم قطعا این وب نیز از همون وب های دوست داشتنی خواهد شد چون هر جا شما باشین اونجا گستانی هست متفاوت ازبقیه ...
مثل همیشه انتخاب پست عالی بود استاد
ممنون از شما بابت این پست زیبا
سال نو رو هم پیشاپیش بهتون تبریک میگم استاد،امیدوارم سالی باشه براتون توام از مهربانی و سلامتی و کلی اتفاق های خوووب
قوی من هرگز نشد آزاد و بی پرواز ماند
حسرت پرواز زیبا بر دل قوی ام بماند ...

صبحتون بخیر و خوشی استاد خسرو مهربان ...روز خوبی داشته باشین ....

. با صمیمانه ترین درودهایم . تو همیشه برایم زیبا نوشته ای
. و من محو تماشای چیدمان کلمات که بطرز زیبایی یک تم
. موسیقی را خلق می کنند . می خواهم از تو بیاموزم . . .
. لطف ات همیشه زخم مرا التیام داد .

درود بر جناب خسرو

آقا خسرو اگه بدونیدی چفدر با خوندن کامنت هاتون تو وب باران مهربون، می خندممممم
خدا خیرتون بده

. درود . خب . در وب خانم دکتر من اغلب طنز می نویسم .
. اما . جدی هم هستم هااااا
. چه جالب وقتی که ماهی بخندد .
. نام شما . نام یک کتاب از یک قهرمان است . که جانش را
. فدای خلق ایران کرد . زنده یاد . صمد بهرنگی .
. فراموشش نکنید . ممنون .

ستایش شنبه 21 اسفند 1395 ساعت 21:36 http://www.seta2013.blogfa.com

درود..
خب ممنون از تعریفتون...خواهش میکنم قابلی نداره...
اگه نویسنده وبلاگ شب پست بزارن منم باهاشون در ارتباط میمونم
خواهش میکنم نظر لطفتونه...
ممنون...
خدانگهدار

. درود . دوست نازنین . چشم . به زودی یک پست دیگر . . .
. اما . هنوز با افکار و سلایق دوستان جدید . آنطور که باید
. و شاید آشنا نشده ام . تا پستی مطابق علاقه آن ها بنویسم
. با وجود این . چشم . ستایش می کنم شما را

Z شنبه 21 اسفند 1395 ساعت 20:55

مرسی ک سر زدی....

. درود . گفته بودم که اتفاقی به وبلاگ شما آمدم . اما . بسیار
. از خوش سلیقگی شما در اتخاب قالب و قلم توانایتان در نوشتن
. لذت بردم . کاش آدرس می گذاشتی . . . کاش .

باران شنبه 21 اسفند 1395 ساعت 20:37 http://baranoali.blogfa.com

تو دریای من بودی آغوش وا کن
که می خواهد این قوی زیبا بمیرد...

درود بر شما
از خوندن شعر بسیاااار لذت بردم و چند بار خوندمش.
هم شما خوب نوضیح دادید و هم شاعر بزرگ به زیبایی به نظم کشید نحوه مرگ قو رو.


در ضمن وبلاگ جدید مبارک

. درود . بانوی ارجمند . می گویند . . برای ماندن باید رفت .
. برای آن وب بسیار زحمت کشیدم . نمیدانم . اینجا می توانم آن
. پست ها را تکرار کنم ؟؟! دوستان اغراق گونه . آن پست ها را
. می ستایند . و میماند که اینجا هم . ثابت کرد که آیا می توانم ؟؟
. متشکر از تبریک و حضور منورتان .

نوشافرین شنبه 21 اسفند 1395 ساعت 20:03 http://www.nrar72.blogfa.com

راستی استاد....
فرموده بودید که من را دقیق نمیشناسید....
از برای حل این مشکل پروفایل بنده حقیر را میتوانید مطالعه بفرمایید

. درودی دیگر بار . آه . . . چه اشتباهی . . .
. باید اول به تو گفتن که چنین خوب چرایی .
. بله باید اول پروفایل را می دیدم . و البته هنوز دیر نشده !!
. آن دفعه که آخرین دیدارم نبووو د
. باز هم خواهم آمد . دوست خوبم

نوشافرین شنبه 21 اسفند 1395 ساعت 19:58 http://www.nrar72.blogfa.com

سلام و درود من برشما باد
از بهرچه اینگونه سخن میگویید؟؟؟؟؟
با تشکر از کامنتهای شما

. درود . بر نوشآفرین شاهنامه ( افتخار و هویت هر ایرانی )
. نامی بسیار زیبا و شایسته ! .
. و اما . چگونه سخن گفته ام ؟ . [ می خواستم مانند شما ده ها
. علامت سٌوال بگذارم !! ] و سپس تشکر و دل
. . . ممنون دوست گرامی

ستایش شنبه 21 اسفند 1395 ساعت 18:26 http://seta2013.blogfa.com

سلام
در زیبایی این پست و این شعر که شکی نیست هر چیزی هم که من بگم انگار توضیح واضحاته
اوه نمیدونستم انقدر خوبم که با اومدنم غصه ها میرند!!!
چرا شیرازی ها تکون میخورند
این بیشتر جنبه کنایی داشت...میگن(!)شیرازی ها تنبلن
برای همین همچین چیزی نوشتم...
«(( بازم از این کارا
. بکنید )) یعنی . . . بیام وب شما ؟؟ .
. خب جور دیگر می نوشتی »
آره بازم از این کارا بکنید یعنی بازم بیاید وب من
فقط چه جور دیگه ای مینوشتم که به مذاق شما خوش بیاد؟؟؟؟
خب و در آخر درمورد چی بنویسم تابدانید و میخواید درمورد چی بدانید؟

. درودی صمیمانه . و چقدر صادقانه نوشته ای . بسیار لذت
. بردم . و مشخص شد . دارای قدرت بیان و قلمی توانا
. هستید . دقیقاً از آن تیپ هایی که مایلم با وبلاگ / شب /
. ارتباط داشته باشند . متین و با وقار .
. روزگارت شاد و خرم باد .

ستایش شنبه 21 اسفند 1395 ساعت 15:37 http://www.seta2013.blogfa.com

سلام جناب خسرو خان(!)
خوب هستید؟
ممنونم از اینکه وبلاگ منو منور(!)کردید
بازم از این کارا بکنید خوشحال میشم

. درود . دوست گرامی . خوشحالم کردین . . (( بازم از این کارا
. بکنید )) یعنی . . . بیام وب شما ؟؟ .
. خب جور دیگر می نوشتی
. ممنون از حضورسبز شما .

pooneh شنبه 21 اسفند 1395 ساعت 09:16 http://poonehshahi.blogsky.com/

سلاک و درود بر خسرو خوبان

خونه ی جدید مبارک باشه

انشاالله که این خونه هم مثل خونه ی قبلی پر بار باشه

و مثل همیشه از خوانش ارتکاب ها و بحثهای ادبی شما

لازم رو ببریم

ببخشید من درگیر خونه تکونی بودم خیلی دوست

داشتم اولین نفری بودم که تبریک می گفتم بهتون

هنوز تا همیشه دلتون شاد و تنتون سالم و قلمتون پر بار

. درود . دوست گرامی . اولین ؟؟ . . یعنی چه ؟؟ . جایگاه دوستان
. بیرنگ و ریا . . درون قلب هاست . و من بر خود میبالم که دوستی
. شاعر چون شما اغراق گونه ارتکاب های مرا . . سروده ای جالب !!
. می خواند . !! . مانند همیشه از حضورسبزت خوشحالم .
. روزگارت شادمان باد .

دریا شنبه 21 اسفند 1395 ساعت 08:53

سلام استادخسرو مهربان وااااای چطوری
اون وبلاگ به اون زیبایی را حذفش کردین سه سال
زحمت کشیدین اون پست ها را بیارین اینجا
حیف است خییییییلی خوشحالم آدرس اینجا را
بمن دادید . ممنون استاد خوبم

. درود . آفرین دوست وفادارم . من هم از حضور شما خوشحالم .
. آنجا . دیگر جای من نبود . نه این که آن ها ( بد ) بودند . . نه . .
. مهربان بودند و خیلی خوب . . اما . گاهی برای ماندن . . باید رفت !!
. و من خواستم آنجا . بمانم .
. راستی . . دست خالی آمدی ؟؟؟.
. شیرینی ها کوووو ؟؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.