شب را چو گربه ای که بخوابد به دامنم ، من ناز می کنم

در تو پیچیده شبی طوفان ها ؟ / بر تو باریده شبی بارانی ؟ / بر مژگانم آویخته دود / چشمه های باران / به کدام رود به ریخت ؟ /

شب را چو گربه ای که بخوابد به دامنم ، من ناز می کنم

در تو پیچیده شبی طوفان ها ؟ / بر تو باریده شبی بارانی ؟ / بر مژگانم آویخته دود / چشمه های باران / به کدام رود به ریخت ؟ /

. . معجزه همدلی . . 2


معجزه همدلی


می خواهم بنویسم  . اما  . از چه ؟ . من اینجا هنوز غریبه ای بیش

نیستم  !! . سلایق مخاطبانم اندکم را نمی شناسم . . آخر باید

برای این عزیزان بنویسم . . اینک  . یک سروده ازاولین مجموعه

اشعارم را بعنوان آغاز می نویسم . امید که مقبول افتد .


معجزه همدلی . .


عشق بورز . . . دوست بدار

و به احساس دلت گوش بده

لب آن پنجره خنده که باز است همیشه بنشین

وقت آن است که باور بکنی معجزه را

و به هنگام وداع خورشید

به در هر کلبه که نیازی دارد

یک سبد شادی و امید ببر

جرعه ای خنده به آن جام لطیف

خالی از خنده آن کودک همسایه بریز

دست آن پیر بگیر

شانه شو بر سر آن دخترک ناز بشین

گریه از شوق بکن . رقص از شادی ما

گذرت گر افتاد

به چمنزار این شهر بزرگ

بذر مهر  . . دانه عشق

تخم نیکی بنشان

به دلت باز بگو

عشق بورز . . دوست بدار

و به احساس دلت گوش بده . . . .

...........................................................

..................................

نظرات 26 + ارسال نظر
نسیم چهارشنبه 9 فروردین 1396 ساعت 23:46 http://lifecycle.mihanblog.com/

خیلی دوست داشتمش شعرتون رو
من ی دفتری دارم اشعار یا نوشته هایی که دوست داشتم رو قبلنا تو اون دفتر مینوشتم اما خب دنیای مجازی ما رو دور کرد از نوشتن بر روی کاغذ. حتما این شعر رو مینویسم توی اون دفتر به یاد قدیما و ززیرش هم اسمتون رو میزنم.
شاد باشید و پر مهر

. درودی دیگر بار . و چقدر خرسندم که مرا می خوانید . .
. آنقدر که یاد داشتم می کنید !!! . همه ی دیوانم وصف شماست
. متشکر از لطف همیشگی .
. روزگارتان تا همیشه شاد و خرم باد .

نوش افرین(نونو) پنج‌شنبه 3 فروردین 1396 ساعت 17:30 http://WWW.NA72.BLOGFA.COM

مــرد بـودن بـهـ تـعـداد زنـایـی کـهـ تـوو بـغـلـت خـوابـیـدن نـیـسـت !
مــرد بـودن زن رو بـهـ چـشـم عـروسـکــ رخـتـخـواب دیـدن نـیـسـت !
مــرد بـودن یـعـنـی رفـتـن زیـر بـار یـهـ کـوه تـعـهـد …
مــرد بـودن یـعـنـی یـهـ دنـیـا غـیـرت و تـعـصـب …
کلمه ی مـــَـــــــــرد” حــرمــت داره………………..
بـا مـرد گـفـتـن بـهـ هـر نـامـرد ، ایـن کـلـمـهـ رو بـهـ نـجـاسـت نـکـشـیـن ………..

نونو چهارشنبه 2 فروردین 1396 ساعت 22:03 http://WWW.NRAR72.BLOGFA.COM

تنهایی این نیست که هیچکس اطرافت نباشه!

این نیست که با کسی دوست نباشی!

این نیست که آدمی گوشه گیر و منزوی باشی!

این نیست که کسی باهات حرف نزنه!

این نیست که هیچوقت نتونی خوشحال باشی!

این نیست که کسی دوستت نداشته باشه! تنهایی، یه حس درونیه!

تنهایی یعنی "هیچکس نمیفهمه حالت بده ...N

. درود نازنین . . / تنهایی / را فقط آنکس می فهمد که تنهاست . اما .
. در میان جمع .
. دلا خو کن به تنهایی که از / تنها / بلا خیزد
. سعادت آنکسی دارد که از / تنها / به پرهیزد
. آری از بعضی تن ها باید پرهیز کرد . فراموششان کرد .
. که فتنه ای بیش نیستند .
. متشکرم از حضورتان .

هیچکس جمعه 27 اسفند 1395 ساعت 23:50 http://marzeghalb.blogfa.com/

از همدلی شما سپاسگذارم

. درود . . و می بینی که در پیوند . [ فراموش نشدنی های من ]
. جایگاهی داری . . و این یعنی آغاز دوستی تا قله های ناب
. صداقت و عشق و نشاط . . موفق باشی .

نونو پنج‌شنبه 26 اسفند 1395 ساعت 16:54 http://www.nrar72.blogfa.com

ﺗﻨﻬﺎ کسی که ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﻴﻢ ﺑﻬﻢ ﭘﺎ ﺩﺍﺩ غم ﺑﻮﺩ
ﺍﻻﻧﻢ ﺗﺮﻳﭗ ﺍﺯﺩﻭﺍﺟﻴﻢ …

. ای غم بگو از دست تو آخر کجا باید شدن
. در گوشه میخانه ام ما را تو پیدا می کنی . . . صائب تبریزی
. و من آه . . . می کشم . که آنچه باید می گفتم . . تو بهتر از
. من گفته ای . . باشد . . بگذار . . بگذریم . . شادمان باش

هیچکس پنج‌شنبه 26 اسفند 1395 ساعت 12:55

من یک پسرم ولی
اولا نمی خوام کسی اسممو بدونه و نمی خوامم دروغ گفته باشم

دوما می خوام تو فضای مجازی ظاهر بی طرف به خودم بگیرم

سوما می خوام از اسم هیچکس برای شوخی کردن و حال دادن به بقیه استفاده کنم

چهارما می خوام به دیگران بفهمونم که اینجا نوشته ها و صدا ها و تصاویر هستن که حرف می زنن و باید به اونا توجه کرد نه به مشخصات افرادی که این کارارو می کنن

پنجما در زبان فارسی وقتی می خوان بگن کاری انجام نشده میگن هیچکس این کار رو انجام نداده یا وقتی میخوان بگن یکی رو دوست دارن بهش میگن یا تو یا هیچکس و این موضوع توجه ها رو به سمت من جلب می کنه بدون این که نیاز باشه چیزی رو به گردن بگیرم

ششما من عاشق کامپیوترم و هیچکس ی اسم کاملا حرفه ای برای کسایی محسوب میشه که کارای نرم افزای انجام میدن

. درودی دیگر بار . و تا چه اندازه این ذهن های منجمد از خرافات
. به جامعه زیان و خسارتی که سخت جبران می شود .
. خرسندم با چنین افکاری روبرو هستم . و در حقیقت . . ما . .
. یکی هستیم . دستتان را می فشارم . و به احترامتان کلاه
. از سر میگیرم . موفق باشید

باران پنج‌شنبه 26 اسفند 1395 ساعت 11:36 http://baranoali.blogfa.com

و چقدر زیباست عشق و عشق ورزی...

درودی مجدد
ممنونم برای این شعر که به زیباترین نحو پند عشق ورزی و محبت داره
بسیاااااار زیباست

قلمتون پایدار

. درودی دیگر بار . ممنون و متشکر از لطف شما . چقدر خوشحال
. می شوم . زمانی که مخاطبان گرامیم . شادان و با لذتی نیک
. دست نوشته های حقیر را می خوانند . مرهون محبت شما
. هستم . در پناه خدا .

atena چهارشنبه 25 اسفند 1395 ساعت 21:31

خیلی قشنگ بود استاد ...خیلی

گریه از شوق بکن ...
عالی عالی عالی

مرسی

. با بهترین درودهایم . و باز هم اغراق گونه به تحسین و تشویقم
. نشستید . . لطفت همیشه زخم مرا التیام داد . .
. می دانستم . که فراموش نمی شوم . ای همیشه مهربان

هیچکس چهارشنبه 25 اسفند 1395 ساعت 16:34 http://marzeghalb.blogfa.com/

پوسم کنده شد تا برای اون توضیح دادم چرا اسم هیچکسو انتخاب کردم آخرشم کامنتمو تأیید نکرد دلیلش خیلی طولانیه هزار تا دلیل داره کافیه به کاربرد کلمه ی هیچکس در زبان فارسی فکر کنی تا بفهمی وقتی به عنوان ی اسم استفاده میشه چقدر میشه باش مانور داد حوصله ندارم دوباره یکی یکی مثال بزنم خودت بهش فکر کن دیگه

. درود . خب بلاگفا گهگاه از این کارها می کند .
. باید کامنت را کپی می کردی و در پنجره بعدی . . . تا خسته از
. مردم آزاری شود . .
. چشم در این مورد همه ی . دانش و تجربه ام را بکار میگیرم
. تا هیچکس را . . متوجه . . شوم
. راستی . شب عید پست جدیدی نخواهی داشت ؟؟

پرنده 93 چهارشنبه 25 اسفند 1395 ساعت 09:43 http://parande93blogfa.com

سلام بر شما.ممنون از حضورتون.برقرار و پایدار باشید.

. ای پرنده خوشبختی . . بیا مرا با خود به قله های دور دست . .
. به قله های بلند نزدیک خدا . . ببر . . دلم گرفته زین جا . .
. آدرس شما . . راهی به هیچ وبلاگی ندارد .
. خواهش می کنم . آدرس دقیق را برایم بنویسید .

اسما سه‌شنبه 24 اسفند 1395 ساعت 22:57 http://girl664400.blogfa.com

بسیار زیبا
ممنون بابت حضورتون

. به آشیانه گرم من آمدی خوش باد
. ولی بگو چه کنم با غم پریدن تو !! .
. دوست گرامی خوش آمدید . امید که این آمدن ها مستمر
. باشد . و وبگاه . . شب . . بتواند سلایق شما را رعایت کرده
. باشد . . با بهترین درود هایم . بدرود .

سارا سه‌شنبه 24 اسفند 1395 ساعت 21:53 http://www.sarayekta.mihanblog.com

پاشو برو شلوارتو درآر…
اوج ارادت ایرانیها به مهمونشون!
کلا دوس داریم همَرو لخت کنیم

. سلام و درود بر شما . . خب مگه دستور زبان
. را نخوندی ؟؟ فقط کافیه جای کلمات را کمی تغییر بدی . تا یک
. جمله خوب نوشته باشی . . بله معمولا به مهمان می گویند
. برای راحت بودن . شلوارش را در بیاورد .
.. . میگم این که بدتر شد

نوش آفرین سه‌شنبه 24 اسفند 1395 ساعت 20:18 http://www.nrar72.blogfa.com

درود بر خسروخان
احوالات؟؟؟؟
خواستم عرض بکنم که پستای بنده مخاطب خاصی ندارن البته بعضی هاشون مخصوص داداشمن
ىرکل خواستم بفهمونم که فک نکنی من عاشقم همین

. درود . عزیز مادر . . چقدر شما ساده هستید !! خب معلومه
. که طنز نوشته ای . . خیلی ها برای شیرین تر کردن مطلب کمی
. طنز و کنایه . . و به قولی تک . مضراب وسط حرف هایشان می
. زنند . این که دیگر گفتن ندارد . . مگر کسی هست که بگوید
. من عاشقم ؟؟ . . . موفق باشی .

نوش آفرین سه‌شنبه 24 اسفند 1395 ساعت 12:49 http://WWW.NRAR72.BLOGFA.COM

♥زندگی اجبار است …. مرگ انتظار است….. عشق یک بار است ….. جدایی دشوار است …..یاد تو تکرار است[چشمک][چشمک]N

. درود . . خب زیاد تکرار کن
. عالی بود . متشکرم . . کاش فرصتی داشتم تا برایت از این
. / اجبار / و این / انتظار / می نوشتم . اینک فقط آه . . می کشم
. و . . . بگذار بگذریم . .

هیچکس سه‌شنبه 24 اسفند 1395 ساعت 10:38 http://marzeghalb.blogfa.com/

لینک شدی

. درود . . و سپاس . همچنین است . نام شما . در پیوند
. فراموش نشدنی های من / شادمان باشی .

هیچکس سه‌شنبه 24 اسفند 1395 ساعت 10:28 http://marzeghalb.blogfa.com/

اگه می خوای راحت تر باشی کامنت هاتو برای بلاگفا بفرست اما یک هشدار دیگه اضافه میشه : "هر حرفی که کم ترین ناشایستی رو داشته باشه یا پاک میشه یا ویرایش میشه" اینجا فیلتر ما از صدا و سیما سخت تره تو همین وبلاگ لینکتون می کنم موفق باشید

. درود عزیز مادر . . . من دارم با ترس و لرز می نویسم . . ی کمی آرامش . خدایا
. کمکم کن . . گفتم . بعد از عید وبلاگ
. قبلی خود را نشانت خواهم داد . سنگین ترین و متین
. با وقار و لطیف . آنطور که در حیرت بمانی . . اما . بنا به
. دلایلی . برایم مشخص شد بروم . . می مانم . و خواستم
. همیشه در ذهن مخاطبانم بخوبی باقی بمانم . و . . رفتم .
. یعنی آمدم اینجا . . . نیز . مشخص شد . 14 تا 16 بهار را
. بیشتر ندیده ای . . و این یعنی بیشتر از تمام عمر تو . . من
. تحصیل کرده ام . .
. با من همراه باش . . و باور کن . بسیار می آموزی .

هیچکس سه‌شنبه 24 اسفند 1395 ساعت 09:35 http://marzeghalb.blogsky.com/

آخه وبلاگ من چه شباهتی به کسی داره که می خواد تو سیاست دخالت کنه من کاربر بلاگ اسکای هستم لطفا از کلمات حساس سیاسی استفاده نکن نمی خوام وبلاگمو ببندن

. درود . دوست گرامی . مگر وبلاگ کسی را به همین آسانی
. می بندند . . خب بعد از عید
. وبلاگ قدیمی خودم را بشما معرفی می کنم . تا متوجه شوید
. هیچکس !! . . هیچکس را تهدید نمی کند
. موفق و با شهامت باشید

panahe zeinab.zeinab khashae سه‌شنبه 24 اسفند 1395 ساعت 07:27

سلام من برای دل خودم و خالی شدن افکارم مینویسم.ولی وبلاگ شما عالیه .

. درود عزیز کرانقدر . . امید که بار دیگر . آدرس وبگاه خود
. را برایم بنویسید . بسیار ممنون و متشکر می شوم . .
. همه اشخاص بیشتر برای خودشان می نویسند . و خب چند
. کامنت هم آنان را از تنهایی محض بیرون می آورد .
. تنهایی و تنهایی . . زیاد هم جالب نیست .
. چشم به راه دیدن خط آبی شما هستم .

نوشافرین دوشنبه 23 اسفند 1395 ساعت 22:44 http://www.nrar72.blogfa.com

سلام و درود
بله شما درست میفرمایید
درستش نوش افرینه نه نوشافرین
اما از ان جهت که بنده تنبل تشریف دارم نوشافرین مینویسم و فاصله ای بین نوش و افرین نمی اندازم
اما اکنون که شما عرض کردید جداشان میکنم

. درود . آفرین عزیز مادر . . ثابت کردی منطق را می شناسی
. و شهامت آن را داری که اگر موضوعی بر خلاف میل شما هم بود
. پذیرایش شوید . آفرین . .

هیچکس دوشنبه 23 اسفند 1395 ساعت 19:20 http://marzeghalb.blogsky.com/

به چشم . به خاطر حضورتون و جواب ها ی قشنگتون بی نهایت ممنونم . ولی اگه ی زمان ی کامنتی گذاشتین که ی جوابی گرفت یا تأیید نشد و یا بعدا حذف شد من پساپس و پیشاپیش عذر میخوام

. سلام و درود بر شما باد . . حالا برنداشتی هم عیبی ندارههه
. این پساپس و پیشاپیش و . . و . . منو ترسونده
. خوب بچه مردمو چرا می ترسونید
. ممنون از شما . لینکی !!!!!

هیچکس دوشنبه 23 اسفند 1395 ساعت 17:27 http://marzeghalb.blogsky.com/

به نظر شما متن گلی بنویسم یا پروانه ای یا شطرنجی ؟ فقط همین سه جورو بلدم .

. درود دوست گرامی و عزیز . . اولا خواهش که یک مشت هفت
. تیر کشو از وبلاک بر دار به زور از آدم کامنت می گیرند
. . . خیلی راحت با
. هر سه جور بنویس
. ممنون از حضور شادت .

ستایش دوشنبه 23 اسفند 1395 ساعت 11:45 http://www.seta2013.blogfa.com

درود خسرو خان(!)
آره توی این دوره و زمونه باید همینجوری باشی
کسی که دوست داشته باشه چه بخوای چه نخوای میاد ازت خبر میگیره اما کسی که تو دوسش داری شاید اصلا تورو نبینه
خخخ کفشام..آخی یادش بخیر اونموقع تازه خریده بودمش اولین بار بود که پوشیده بودمش
عجب...پس من دارم با یک نویسنده-شاعر صحبت میکنم
دستتون درد نکنه شماهم لینکی

. سلام و درود بر شما . یااااا خوووو د خدااااا نویسنده و شاعر
. بنابراین اون کفش ها شهید شدند . . این
. زمونه تقصیر نداره . . . ما . . بد شانس بودیم که در
. این زمان آمدیم دنیا . .
. متشکر از لینک شما

ستایش یکشنبه 22 اسفند 1395 ساعت 19:05 http://www.seta2013.blogfa.com

بسیار عالی...
پس شما هم طبع شعر دارید...
موفق باشید
امیدوارم فقط به جواب دادن توی وب خودتون بسنده نکنید

. درود . عزیز گرنقدر . من و طبع شعر ؟؟!!
. متشکرم که بدین طریق تشویقم کردید .. .
. نه این طور هم نیست . فعلا زمان کم دارم . به وبگاه دوستان
. هم میروم . مثلا الآن میآیم نزد شما

نوشافرین یکشنبه 22 اسفند 1395 ساعت 15:28 http://www.nrar72.blogfa.com

ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺑﻪ ﮔﺮﮒ ﮔﻔﺖ : ﺩﺭﺱ ﺯﻧﺪﮔﻴﺮﻭ ﻳﺎﺩﻡ ﺑﺪﻩ
ﮔﺮﮒ ﮔﻔﺖ : ﺍﺯ ﺑﺎﻻﻯ ﻛﻮﻩ ﺑﭙﺮ
ﺭﻭﺑﺎﻩ ﮔﻔﺖ : ﭘﺎﻳﻢ ﻣﻴﺸﻜﻨﺪ
ﮔﺮﮒ ﮔﻔﺖ : ﻣﻴﮕﻴﺮﻣﺖ
ﺭﻭﺑﺎﻩ ﭘﺮﻳﺪ ، ﮔﺮﮒ ﺍﻭﺭﺍ ﻧﮕﺮﻓﺖ ﻭ ﭘﺎﻳﺶ ﺷﻜﺴﺖ
ﺭﻭﺑﺎﻩ ﮔﻔﺖ : ﭼﺮﺍ ﻧﮕﺮﻓﺘﻰ؟؟؟
ﮔﺮﮒ ﮔﻔﺖ ﺩﺭﺱ ﺍﻭﻝ : ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺮﮒ !

. درود . یک مسله را با هم حل کنیم . چرا . نوشافرین ؟؟
. و نه . . نوش آفرین . خوب است بدانید در فرهنگ فارسی
. ( نوشافرین ) نداریم !! . چگونه در ثبت احوال این چنین
. نامی را تائید کرده اند ؟؟ . در هر حال . نامی فارسی
. و از بزرگانی در شاهنامه است .
. تشکر که یادم دادید . . . . ب شما هم اعتماد نکنم
. . چیزهای خوب یادم
. بدهید

کاکتوس یکشنبه 22 اسفند 1395 ساعت 14:34

سلام
منزل نو مبارک
فوق العاده زیبا بود

. درود . کاش می توانستم شادیم را از دیدن کامنت های شما
. به توصیف بنشینم . . براستی خوشحال می شوم . وقتی در
. وبگاه خود از غم می نویسید . . می شکنم . و ساعت ها به
. شما فکر می کنم . امید که روزگارانت بشادی و نشاط
. بگذرد .

ماهی سیاه کوچولو یکشنبه 22 اسفند 1395 ساعت 14:19 http://mahisiyahekocholo.blogsky.com

چقدر زیبا..چند بار خوندم

. درودی دیگر بار . بسیار خوشوقتم که مرا می خوانید . و
. مهمتر این که اغراق گونه تشویقم می کنید . سپاس
. گرامی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.