شب را چو گربه ای که بخوابد به دامنم ، من ناز می کنم

در تو پیچیده شبی طوفان ها ؟ / بر تو باریده شبی بارانی ؟ / بر مژگانم آویخته دود / چشمه های باران / به کدام رود به ریخت ؟ /

شب را چو گربه ای که بخوابد به دامنم ، من ناز می کنم

در تو پیچیده شبی طوفان ها ؟ / بر تو باریده شبی بارانی ؟ / بر مژگانم آویخته دود / چشمه های باران / به کدام رود به ریخت ؟ /

. . فرهنگ اعراب. . . 4


این بود و هست  .  فرهنگ منحوس  اعراب  خرافاتی  و شب پرست


مردی چاپلوس  ، زشت  و بی رحم در دربار خلیفه که مامون او را

بسیار گرامی می داشت . نامش بوزینه  بودی  . بدین خاطر که از


نزدیک هم  سخت  متوجه شدی که او انسان است  . و نه بوزینه !!

او را مقام امارت دادندی  چنانکه سی مرد از درباریان  خلیفه ملتزم


رکابش بودند !! هر کس بخدمت  درگاه او رفتی  فرمودندی تا آن

بوزینه را دست  بوس کنند  .  این بوزینه  چندان بسی  بکر را


بکارت برداشته بود . به اجبار  . نیز تعلق خاطری به زبیده خاتون

خلیفه بغداد داشت  !! تا امیران غیرتمند تحمل ناکرده  . یکی  را


نام . یزیدبن مزید این بوزینه را بکشت  . . مرگ او بر هارون و زیبده

گران آمد . درگاه خلیفه همه گژرایی و تند خویی بود و ستم بر بندگان


با این همه . سرداران و بزرگان ، خلیفه را گرامی  می داشتندی  . .

که در زیر سایه حمایتش . مال مردم را غارت بسیار می کردند .

هر چند دورانشان کوتاه بود . . . و نه عبرتی  از گذشتگان  . . .


برگرفته از کتاب . مرج الذهب چاپ پاریس  . جلد 6  ص 408

تاریخ طبرستان  جلد 1  ص 92

دوقرن سکوت  . ص  169 / نوشته استاد محترم دانشگاه  . دکتر

عبدالحسین زرین کوب .

با اندک تصرفی از نگارنده .

..................................................................................

.......................................

نظرات 28 + ارسال نظر
sariye شنبه 12 فروردین 1396 ساعت 22:48

خواهش میکنم

. درود و صد درود بر صداقت شما . . باید که آن همه دوست
. داشته باشی و صد کامنت . بس که ساده و خوش قلبی
. همین یک جمله کوچک برای من . . یک دنیا ارزش دارد
. متشکرم دوست خوبم

ماهی سیاه کوچولو شنبه 12 فروردین 1396 ساعت 21:23

درود بر آقا فرهاد
حالتون چطوره؟ خوبین؟ خوشین؟ سلامتین؟

. هر که فرهاد شود در ره عشق
. همه کس در نظرش شیرین است
. تهمت کفر به عاشق نزنید
. عاشقی پاکترین آئین است
. چرا فرهاد ؟؟ . . وقتی می فروش پدر شماست که
. دیگر من با تیشه به کوه نمیروم
. قنااااا دی . . واااای باران بانو
. این نوشته را بخواند

sariye شنبه 12 فروردین 1396 ساعت 20:29

نمیدونم
شاید....

. درود و سلام بر شما . . . چه صادقانه پاسخ میدهی .
. نمیدونم !! . . شاید . . و یعنی شاید زیادی از من تعریف
. کرده ای . .
. متشکرم نازنین . .

sariye شنبه 12 فروردین 1396 ساعت 17:35

ازاونجایی ک من مثل شما تو نوشتن مهارت خاصی ندارم
مطالبمو کوتاه میکنم ....
مهم اینه ک مفهومو میرسونم

. درود بر شما که اصل مطلب را نوشتی . . فقط فکر نمی کنی
. قدری زیادی از من تعریف کرده باشی ؟؟ . .
. ممنون دوست خوب و مهربانم .

باران شنبه 12 فروردین 1396 ساعت 12:48

درود و عرض ادب به آقا خسروی گرامی

روز و روزگارتون خوش

. با صمیمانه ترین درودهایم . که بسی شرمنده ام . در وبگاه
. چون گلستان شما . گویا کمی . . شلوغ کرده ام
. به دلیل این که میدانم . حمایتم می کنید
. پارتی داشتن همینه دیگر . .
. هر گاه دیدید که نباید بنویسم . . اینجا یاد آور شوید .
. که قلمی دارم تیز گهگاه دست خودم را هم میبرد
.
. در ضمن خصوصی یکی . . دوتا . . سه تا . . چهارتا . . پنج تا
. شش تا . . هفت تا . . هشتاد تا . . و نه تمام پست ها . دلیل
. می فروش عزیز ما قانع کننده نیست . قصد توهین ندارم
. که هرگز با کسی عداوت و دشمنی و یا توهین و هتک . . نمی
. کنم . خودش در پروفایل وبگاهش نوشته / سواد کافی /
. ندارد . و من از این راستگویی و صداقتش بسیار خوشم
. آمد . این است که با او شوخی می کنم . امید که باعث
. ناراحتی شما نشده باشم .

sariye شنبه 12 فروردین 1396 ساعت 12:46

ینی چی آخری هستی؟؟؟؟؟

. سلام . خب باید که سلسله مراتب را رعایت کرد . مگر نه ؟؟ .
. این می شود . که در میان دوستانت من آخرین هستم . مگر
.به لطف شما . . مقامی فراتر یابم
. در آن زمان بخود می بالم
. راستی چقدر تلگرافی می نویسی . . خب
. کمی بیشتر بنویس

sariye جمعه 11 فروردین 1396 ساعت 21:01 http://zendegidobare44.mihanblog.com/

ن هنوز پیش نیومده..
خخخخخ

. سلام . عزیز مادر . آنچه نوشتم . یک قظعه ادبی بود . به راستی
. و در دنیای حقیقی از شما سُوال نکرده بودم .
. با کلمات خوب . می شود زیباترین جملات را ساخت . و به این
. جملات می گویند . جادوی کلمات که آدمی را اسیر می کند
. از زیبایی و آدمی از این اسارت زندگی می یابد . این است
. قدرت ادبیات . متشکرم که مرا می خوانید .

sariye جمعه 11 فروردین 1396 ساعت 19:56 http://zendegidobare44.mihanblog.com/

سلام دوست عزیز خوبی؟؟؟

. درودی صمیمانه . تو دوست بسیار خوبی هستی که هر روز
. می کنی یادم . . یک قطعه ادبی کوچک تقدیم تو . .
. تو آیا خوانده ای با بلبلان آواز آزادی ؟ . تو آیا هیچ میدانی
. اگر عاشق نباشی مرده ای در خویش ؟!! . تو پرسیدی
. شبی احوال ماه و خوشه زیبای پروین را ؟؟ . جواب چشمک
. یک از هزاران اختران آسمان را داده ای هرگز ؟!! .

ماهی سیاه کوچولو پنج‌شنبه 10 فروردین 1396 ساعت 23:12

" . من با صفای نیت پاکم گریه می کنم . . جایی که عشق مرده
. و شور و نشاط هم . . کاش می توانستم . عاشقانه بنویسم
. کاش می توانستم با نوشته هایم . شادی و نشاط را میزبان
. لب هایی کنم . که سرشار مهر و محبت اند .
. از من چگونه خنده دار می خواهی . . زنده یاد فروغ فرخزاد
. می گوید . . . ببین که غم درون دیده ام چگونه قطره قطره
. آب می شود . . باشد . سعی خواهم کرد . با کلمات شیرین
. آشتی کنم . بخاطر تو . . . ای مهربان . "


زیباست. ممنون

. درود بیکران بر شما که . . ماهی . . سیاه کوچولو هستی
. خب . نوشته خودم را برایم کپی کردی . و به نوعی تشویقم
. متشکرم متشکرم . . براستی چگونه می توانم خنده دار
. بنویسم . که چون آبشاری زلال از بلندترین کوه ها بر صخره
. زشتی های جامعه می شکنم . و ذرات من رنگین کمانی
. در دور دست ها می شود . . . باشد برایت سروده ای
. خواهم ساخت شادمانه . شب خوش و خرمی داشته باشی .
. .

هیچکس پنج‌شنبه 10 فروردین 1396 ساعت 18:22 http://marzeghalb.blogfa.com/

آهنگ هر دو تا وبمم عوض کردم نظرتون راجع به آهنگش چیه ؟

. درودی دیگر بار . . حتماً و با دقت کافی این کار را انجام خواهم
. داد . باور داشته باشید .

هیچکس پنج‌شنبه 10 فروردین 1396 ساعت 18:21 http://marzeghalb.blogfa.com/

میشه از وبلاگ http://marzeghalb.blogsky.com/ هم دیدن کنید ؟ نظرتونو تو وبلاگ http://marzeghalb.blogfa.com/ بگین ؟
به خاطر حساسیت زیادم عذر می خوام . اگه اون یکی وبلاگو ببینید داخل این یکی جواب بدید خیلی خوشحال و ممنون میشم .

. درود . عزیز گرانقدر . . این کامنت شما را در خواست یک دوست
. از دوستی دیگر دانسته و خودم را ملزم به رعایت و انجام آن
. میدانم . چشم .

sariye پنج‌شنبه 10 فروردین 1396 ساعت 18:08

خواهش میکننم
حتما سر میزنم

. با من از زلال آبشارهای بلند
. بر صخره های درشت پریشانی
. و استخوان سوخته ی گیتار
. در بستر شبانه ی رگبارها بگو
. من مثل باد و باران ویرانم . . . .
. درود این قسمتی از یک سروده بلندی بودی که برایت نوشتم
. امید که وبگاه . . شب . . را فراموش نکنید .

هیچکس پنج‌شنبه 10 فروردین 1396 ساعت 17:24 http://marzeghalb.blogfa.com/

از هیچ نژادی بدم نمیاد ولی از ظلم هر جا باشه بدم میاد

. درود . گرامی . این طرز تفکر از قلب پاک و بی ریایی سخن می
. گوید . آیا تصور می کنی . . در ایران مردمش متحمل رنج و درد
. و جور و ظلم می شوند ؟؟ .
. متشکر از آمدنت .

sariye پنج‌شنبه 10 فروردین 1396 ساعت 17:14

اوهووووم خوندم
میدونی چیه من زیاد با فضای مجازی رابطه خوبی ندارم ینی معتقدم ک وخت آدمو تو سنی ک من توش قرار گرفتم داره تلف میکنه الانم ک اینقد آنلاینم بخاطر تعطیلاته
دلیل ساختن این وبلاگم یکم راحت شدنو خالی کردن خودم بود
چون تو زندگی واقعی از اون دسته آدماییم ک همیشه ب عنوان الگونشونشون میدن واین باعث میشه ک آدمم از خودش خسته شه
حالا میگی چرا اینارو دارم برات توضیح میدم
اینا مقدمه جوابی بود ک میخام بهت بدم
پستتو خوندم درموردش فکرم کردم ولی چون ی مقدار قصد رهایی از بعضی چیزارو دارم از این نوع پست ها خوشم نمیاد
ناراحتت نشیاااا چون چن بار پرسیدی گفتم
سپاس

. درود . راستی و صداقتت را ارج می گذارم . و باز هم آفرین .
. خب باید بر تجربه خودم هم ببالم . . . که تو را انتخاب کردم
. به دوستی و ارتباط . . که همیشه الگو بوده ای . . آفرین .
. تا همیشه موفق باشی . امیدوارم بعد از تعطیلات هم گاهی
. به وبگاه . . شب . . سر بزنی . . ممنون دوست خوب
. و فراموش نشدنی من .

sariye پنج‌شنبه 10 فروردین 1396 ساعت 16:21

سلاااام
من همه کامنتاتو تایید کردم شاید اونای ک میگی نرسیده دستم
بابت توضیحاتم ممنون

. درود و آفرین بر شما . اما . من بیشتر مایلم . تمام کامنت ها
. نیز پاسخ های مرا بخوانید . این خیلی خوب است . در ضمن
. هنوز نگفته ای از این سبک پست ها می پسندی یا نه . .
. اصلا این پست را خوانده ای . . و قدری در موردش به تفکر
. گذرانده ای . . ممنون که پاسخی برایم می نویسی .

قلم رنجه چهارشنبه 9 فروردین 1396 ساعت 15:17 http://shekastelab.blogfa.com

ابر می‌بارد و من می‌شوم از یار جدا
چون کنم دل به چنین روز ز دلدار جدا

ابر و باران و من و یار ستاده به وداع
من جدا گریه کنان، ابر جدا، یار جدا

ای مرا در سر هر موی به زلفت بندی
چه کنی بند ز بندم همه یکبار جدا

دیده از بهر تو خونبار شد ای مَردمِ چشم
مردمی کن، مشو از دیدۀ خونبار جدا


(امیرخسرو دهلوی)

و اما بعد...
پس از تبریک سال نو و آرزوی بهروزی ، از نظرتان ارزشمند شما سپاسگزارم.
بنده از لطف و نظر دوستان بهره مند می شوم اما از ثبت و تایید آنها معذورم.
چون فقط به عنوان یک صفحه شخصی برای نوشتن آنچه بر دلم می نشیند، می نگرم.
همیشه از حضور دوستان مسرور می شوم.

. درود . عزیز گرانقدر خوش آمدید . . نیز از حسُن انتخاب شعر
. ممنون . عالی بود و نیکوتر آنکه . نام شاعر را هم ذکر کرده اید
. بسیاری با عدم منبع خواننده را دچار سر در گمی که آیا این
. سروده از آن نویسنده است یا شاعری دیگر . و متاسفانه از
. این گونه زیاد دیده ام .
. و اما . جدا از این که هر وبلاگ بنا بر سلیقه مدیر آن مدیریت
. می شود . [ مانند شما که نظرات را پاسخ نمی دهید و هم
. نمایش !! ] ولی فراموش نکنید اصل و اساس ایجاد وبلاگ
. ارتباط داشتن با مخاطب است . مخاطب . برای شما وقت
. گذاشته است . باید و باید به احترامش پاسخگو باشید .
. در هر حال کمی بیاندیشید . حیف از وبلاگ شماست که
. چون یک زندان برای کامنت ها باشد . .

sariye سه‌شنبه 8 فروردین 1396 ساعت 22:52

واااااااااای بازم ازاون حرفا..

. درود . نوشته ای . . وااااای بازم از اون حرفا . . یعنی سیاسی
. پس گوش کن . و به دقت هم . . . تا بحال دیده و یا جایی خوانده ای
. که یک دبیرستانی را دستگیر و زندانی کنند ؟؟؟ . بی شک . نه .
. اما . بی شمار دانشجو و یا فارغ التحصیل دانشگاه از هر مقطع ای
. را دستگیر کرده . . زندانی کرده . . و گاه اعدادم کرده اند .
. چرا ؟؟؟ / محیط دانشگاه . نیز . دانش و تدریس استاد . هر ترم
. دانشجو را بیشتر با سیاست های کشورش آشنا می کند . در
. ایران دانشجو می بیند نیمی از افراد میهنش زیر خط فقر زندگی
. می کنند . 15 ملیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی
. هستند . گرانی . بیکاری . بی خانمانی . عدم امنیت . محدودیت ها
. غارت بیت المال . . اختلاس ها . .. روز به روز گسترده تر می شود .
. این در حالی است که . . ایران . یکی از 10 کشور ثروتمند جهان
. است . پس چگونه است مردم در گور ها می خوابند . از فقر
. خودکشی می کنند . و . . و. . تا همین جا برای شما کافی است
. پست مرا با دقت بخوانید . متشکرم دوست خوبم .
. شما یکی از اولین کسانی بودید که با من ارتباط داشتید
. دوستتان دارم . و می بخشید اگر پاسخ دیر نوشته شده است
. باز هم منتظر شما خواهم بود

sariye سه‌شنبه 8 فروردین 1396 ساعت 21:28







اینم جایگزین دیروز....

. درود و شب بخیر . دوست خوبم . باور داشته باش . این شکلک ها
. از بسیاری [ آدم های گنده . . ] با ارزش تر
. و با معرفت تر هستند . این شکلک ها . . اختلاس نمی کنند
. مال بیت المال را به غارت نمیبرند . . آدم کش و خونریز
. نیستند . . و من این شکلک ها ارج مینهم . متشکرم

sariye سه‌شنبه 8 فروردین 1396 ساعت 16:42

سلاااااااام
خوبی؟؟
جدی دلت تنگ شد....
هروخ خاستی جواب بده دوست من ازاینکه کامنتات زیاد میشن منم خوشحال میشم
درضمن جواب سوالی ک پرسیدی:ب قول خودت رفته رفته خواهی فهمید
اکی؟؟؟؟

. سلام . خوشحالم و شاد . که باز نام . . ساریه . . را می بینم
. مهربان . در وبلاگ قبلی که چند سالی بدوش کشیدم .
. گاه تا 60 کامنت داشتم . از اساتید دانشگاه . . شاعران
. معاصر و روزنامه نگاران . . نیز چندین دبیرستانی عزیز
. اینجا هم سعی خواهم کرد . با نوشته هایم . دوستان خوبی
. بیابم . ممنون از حضورت .

ماهی سیاه کوچولو سه‌شنبه 8 فروردین 1396 ساعت 16:29




هر پستی که دوست داری بنویس. خنده دار باشه لطفا

. من با صفای نیت پاکم گریه می کنم . . جایی که عشق مرده
. و شور و نشاط هم . . کاش می توانستم . عاشقانه بنویسم
. کاش می توانستم با نوشته هایم . شادی و نشاط را میزبان
. لب هایی کنم . که سرشار مهر و محبت اند .
. از من چگونه خنده دار می خواهی . . زنده یاد فروغ فرخزاد
. می گوید . . . ببین که غم درون دیده ام چگونه قطره قطره
. آب می شود . . باشد . سعی خواهم کرد . با کلمات شیرین
. آشتی کنم . بخاطر تو . . . ای مهربان .

باران سه‌شنبه 8 فروردین 1396 ساعت 00:18

درود و وقت بخیر و از این حرفا خدمت شما دوست گرامی

اومدم خدمتتون شب نشینی ولی مثل اینکه از شیرینی خبری نیست تازه چای هم که دم نکردید
پس من شب خوشی برای شما آرزو میکنم و میرم پی کارم

. و اگر می دانستم تو میآیی ملائک را هم خبر می کردم . .
. رودی از چشمه کوثر خدا تا . . اینجا . شهد و عسلی از گل های
. بهشتی . شرابی از خمخانه های خواجه شیراز . و کلامی از
. یگانه استاد سخن شیخ شیراز که می فرماید .
. بخدا که بر ندارم سر از این خمار مستی
. که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی .
. و اینک خواهشی که زود زود کامنت ها را تائید کنید .
. تا شبی دیگر تا سحرگاهان میزبانتان باشم .

ماهی سیاه کوچولو دوشنبه 7 فروردین 1396 ساعت 23:56

پس یکی دیگه هماضافه شد به اونایی که دوستم دارن

جدی برام پست می نویسی؟؟؟ آخ جووووون

درود . مگر بناست هر روز یکی اضافه شود ؟؟ .
. همه را خط بزن . . جز من
. تا برایت پست بنویسم . .
. و البته زود خبر بده که همه را خط زدی
. بگو چه پستی را دوست داری تا بنویسم .

ماهی سیاه کوچولو دوشنبه 7 فروردین 1396 ساعت 23:16

ماهی اونم از نوع سیاهش که زییبا نمیشه
نه ولی ماهی های سیاه خیلی نازتر از ماهی گلی ها هستن. مگه نه؟؟؟؟

آره راستش رو بخوای خسته ام. میدونی هنوز کم جونم و نیاز به استراحت دارم. بیچاره اهل خونه هم این روزای عید رو پا به پای من تو بیمارستان گذروندن. بمیرم براشون خیلی غصه ی منو خوردن. راستش تازه فهمیدم که چقدر تعداد آدمایی که دوستم دارن زیاده!!!

اممم می خوام پست جدید بنویسم. یه پست خیلی خوب تا جبران اون پست های ناراحت کننده ام بشه. اما نمیدونم کی بنویسم؟! انشاالله بهتر که بشم قول میدم بنویسم.

. درودی صادقانه . خب من نوشتم . . ماهی . . و این کلمه
. ابهام دارد . . یکی
. این که ماهی دریا باشی . . دو دیگر این که از زیبایی یک
. ماه کاملی . . دیگر سفید
. و قرمز و سیاه ندارد که تو . . ماهی . . . .
. راستی به اون تعداد کسانی که دوستت دارند . . مرا هم
. اضافه کن
. می خواهی برایت پست بنویسم ؟؟ .

ماهی سیاه کوچولو دوشنبه 7 فروردین 1396 ساعت 21:31

درود بر جناب خسرو.
حالتون خوبه؟
راستشو بگم من نخوندم این پست رو! الآنم یه جورایی دارم چشم بسته و به زور می نویسم. فقط اومدم یه حالی بپرسم
امیدورام سال خوبی رو شروع کرده باشین.

. درودی صادقانه . . شاعرانه . به زیباترین ماهی دریای زندگی
. نوشته شما حاکی از خستگی و گذراندن دوره نقاهت دارد .
. که امیدوارم این تصورم غلط باشد و مانند همیشه سرشار
. شادی و نشاط باشید . .
. برایتان بهترین ها را آرزو می کنم . .
. و یعنی باید در انتظار دیدن خط آبی شما لحظه ها را
. بشمارم ؟؟

ساریه دوشنبه 7 فروردین 1396 ساعت 12:43

باشع هروخ خوندم تو دبیرستانمون برادوستام تعریف میکنم .....
راس میگیااا هیشکی واست کامنت نمیذاره ...
اوخیـــــــــ

. درود . دوست خوب و مهربانم . . دلت برایم سوووو خت .
. که کامنتی ندارم . . نترس .
. بعدها خواهی دید که فرصت پاسخگویی نداشته باشم . .
. اگر چون گذشته بتوانم . بنویسم .
. حالا قدرو ارزش دوستی تو مشخص شد . که دلت بحالم
. سوخت . . ممنونم مهربان
. در ضمن متوجه شدم . دبیرستانی هستی !! سال سوم
. یا پیش دانشگاهی . . ؟؟؟

باران دوشنبه 7 فروردین 1396 ساعت 12:11

درود بر شما
سال نو مبارک و خوش

عرض کنم خدمتتون اگر در دوران هارون فقط یک بوزینه وجود داشت ما شاهد.... ها بوزینه هستیم

. درود . سفر بخیر خانم دکتر عزیز . برایتان نوشته ام . . خیلی
. هم . و چه زیبا نوشته ام را کامل کردید . . . آری
. اینک که نه یک بوزینه . . بل . . . . رتا
. درود بر شما .

atena دوشنبه 7 فروردین 1396 ساعت 12:06

سلام استاد
دروغ چرا دو سه جا شو نتونستم برای خودم ترجمه ی امروزی کنم یکم سخت بود ولی متوجه شدم ..
یاد کلاسای ادبیات انداختین منو با این پست
خیلی ممنونم ازتون ...


راستی استاد جواب کامنت اخرم رو توی پست قبلی ندادین یا بازم بلاگ اسکای نمایش نداده ....یه روزی سر همین کارای بلاگ اسکای باهاش دس به یقه میشم دگ ...خدا بخیر کنه

. درودی پاک و مهر افروز . و اتفاق را که چه با حوصله و البته
. کمی دلم گرفت . در پست نوروزی جواب کاملی به کامنت
. سرشار از احساست را نوشتم . بهتر این که بگویم قلمم
. سرکشی کرد و خودش نوشت . . من هم دلم تنگ
. آن وبلاگی که چه زحماتی را برای پرورشش بدوش کشیدم
. و چه پست هایی . . گاهی از خود می پرسم . . . می توانی
. باز آن چنین بنویسی ؟؟!! . . شگفت آور است . . چه
. ارتکاباتی . . سینما . حافظ
. کهکشان . . و . . و . اینجا را هم با حمایت دوستانی چون تو
. و دوستانی جدیدم خواهم ساخت . همراهم باشید .
. سپاس مهربان .

sariye دوشنبه 7 فروردین 1396 ساعت 09:21

و بالاخره پس از مدت ها ااااااااا ی طولانی
یک پست جدید
دوست عزیزم نخوندم ولی مطمئنم ک چیز خوبی نوشتی.....
دیشب چرا نیومدین
خواهرا و برادرا منتظر شما بودن

. درود . (( مدت هاااای طولانی . . )) نه . گرامی . تعطیلات بود
. دوستان همه در گردش . . فقط لطف شما بود و پاسخ من !!
. حتماً بخوانید . و در مدرسه . دبیرستان و دانشگاهی که
. هستید . این پست را تعریف کنید . . کمی عمیق است .
. پیام مرا از لابلای کلمات کشف کنید . آن وقت خواندش
. شیرین می شود . .
. بله . . ؟؟ . منتظر من بودند .
. باید با تاکسی یا مترو و یا با هواپیما می آمدم
. نمیدانستم . . از لطف همگی ممنون و سپاسگزار هستم .
. روزگارتان شاد و خرم باد .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.